|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UĞUR (ahmetugur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin, mazmunları daha iyi ve doğru anlama yeteneği kazandırmak; beyitlerin içinde gizli olan anlamları tespit edebilmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci araştırmaya dayalı bir çalışmayı sözlü ve yazılı bir şekilde sunma ve savunma becerisi kazanır. |
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mazmun kavramı mazmun üzerine yapılan çalışmalar, mazmun açısından Divan edebiyatının değerlendirilmesi, beyitlerden örneklerle mazmunun incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mazmunun tanımı ve mazmun üzerine yapılan çalışmaların değerlendirmesi | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
2 | Tasavvufla ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
3 | Din ile ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
4 | Sosyal hayatla ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
5 | Mitolojik unsurlarla ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
6 | Tabiatla ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
7 | İşret hayatı ile ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Astronomi ile ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
10 | Musikî ile ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
11 | Gelenek ve göreneklerle ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
12 | Kıssalar, hikayeler, efsanelerle ilgili mazmunlar, telmihler | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
13 | Harflerle ilgili mazmunlar | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
14 | Ebced-muammâ-lugaz | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
15 | Beyitler üzerinde mazmun çalışmaları | Açıklama, Beyin Fırtınası, Tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Hz. Cemal Kurnaz, Diyanet Yay., 1993. | |
2 | Mehmed Çavuşoğlu, “Mazmun”, (Mazmun Kelimesi ve Kullanılış Örnekleri), Türk Dili, Ankara, 48, (388-389), Nisan-Mayıs 1984, s.198-205. | |
3 | Mine Mengi, “Mazmun Üzerine Düşünceler”, Dergah, c.III, S.34, Aralık 1992. | |
4 | Orhan Okay, “Şairin Karnındaki Mânâ”, Yönelişler Derg., İstanbul, 3, (23-24), Mayıs-Haziran 1983, s.43-45. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |