|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | GENEL BİYOLOJİ I, GENEL BİYOLOJİ II, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; temel fizyoloji kavramlarına bağlı olarak moleküler biyolojide fizyolojik mekanizmaların kullanımını anlatmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-28 Hücrelerarası iletime ait genel bilgileri öğrenir. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ffizyolojiye giriş | Anlatma yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası Benzetim |
| 2 | Hücrelerin özellikleri, Homeostaz ve adaptasyon | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Hücre zarı ve biyolojik zarların yapısı, hücre zarından madde iletimi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Hücre zarı ve biyolojik zarların yapısı, hücrelerarası iletim | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Kasın fiziksel ve biyolojik yapısı, düz kas ve iskelet kası fizyolojisi, kalp kası fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Sinir sisteminin temel yapısı, hücreleri | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Sinir sistemi fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Endokrin sistem | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Solunum mekanizmaları | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Solunum ve gaz alışveriş fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Kanın hücreleri ve fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 13 | İmmün Sistem mekanizmaları ve işlevi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Sıvı, elektrolit asit baz dengesi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Tekrar | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Elaine,N. M., Katja H. Anatomi ve Fizyoloji, 2017. 5.basımdan çeviri. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notu, Kitap, gösterim (fizyolojik mekanizmaların gösterildiği video) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||