|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN KARAGÖZLÜ (volkankaragozlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Başlı başına bir şiir edebiyatı olarak da kabul edilen Divan edebiyatının sadece şiirden ibaret olmadığı; tezkireler, gazavatname, hamzaname, seyahatname gibi türlerin ve konuların da bu edebiyat içerisinde önemli bir yerinin olduğunun anlaşılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 13-19. Asır Divan edebiyatındaki belli başlı mensur metinleri sıralar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 13-19. Asır Divan edebiyatındaki belli başlı mensur metinleri açıklar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 13-19. Asır Divan edebiyatındaki belli başlı mensur metinleri karşılaştırır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarih, lügat, mensur yazılmış divan dibacelerinden örneklerle de klasik kültürümüzde düzyazının öneminin vurgulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klâsik edebiyatımızda nesir ve nesir örnekleri. | Anlatma |
2 | Klâsik edebiyatımızda nesir ve nesir örnekleri. | Anlatma |
3 | Klâsik edebiyatımızda nesir ve nesir örnekleri. | Anlatma |
4 | 14. yüzyıl nesrinin dil ve edebiyat bakımından özellikleri ile bu yüzyılda yazılmış dini ve tasavvufi metinler. | Anlatma |
5 | 14. yüzyıl nesrinin dil ve edebiyat bakımından özellikleri ile bu yüzyılda yazılmış dini ve tasavvufi metinler. | Anlatma |
6 | 15. yüzyıl nesrinin dil ve edebiyat bakımından özellikleri, Tevarih-i Al-i Osman metinleri, dini ve tasavvufi metinler. | Anlatma |
7 | 15. yüzyıl nesrinin dil ve edebiyat bakımından özellikleri, Tevarih-i Al-i Osman metinleri, dini ve tasavvufi metinler. | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 16. yüzyılda nesir türünün genel görünüşü ve tezkire geleneği. | Anlatma |
10 | 16. yüzyılda nesir türünün genel görünüşü ve tezkire geleneği. | |
11 | Aşık Çelebinin "Meşâirüş Şuara"dan, Kınalızade Hasan Çelebi ve tezkiresinden seçme metinler. | Anlatma |
12 | Aşık Çelebinin "Meşâirüş Şuara"dan, Kınalızade Hasan Çelebi ve tezkiresinden seçme metinler. | Anlatma |
13 | Aşık Çelebinin "Meşâirüş Şuara"dan, Kınalızade Hasan Çelebi ve tezkiresinden seçme metinler. | Anlatma |
14 | Evliya Çelebi ve Seyahatnameden seçme metinler. Faizi ve Tezkire-i Zübdetül Eşar"dan seçme metinler. | Anlatma |
15 | Evliya Çelebi ve Seyahatnameden seçme metinler. Faizi ve Tezkire-i Zübdetül Eşar"dan seçme metinler. | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yayınları, Ankara 1996. | |
2 | Büyük Türk Klasikleri, Ötüken-Söğüt, İstanbul 1986. | |
3 | Mustafa İsen, Künhül-ahbarın Tezkire Kısmı, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Ankara 1994. | |
4 | Evliya Çelebi Seyahaynamesi, Yapı Kredi Bankası Yayınları, İstanbul 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
yazı tahtası, kitaplar, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 5 | 3 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |