|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Girişimcilik, yaratıcılık ve inovasyon ile ilgili konularda bilgi ve beceri kazandırmak, toplumsal, bireysel ve örgütsel özelliklerin girişimciliğe etkisini incelemek, girişimcilik ve yenilik sürecini değerlendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik ve inovasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | girişimcilik ve inovasyonun işletmeler ve toplum için önemini kavrayabilir. |
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İşletmelerde girişimcilik ve inovasyon sürecini analiz edebilir ve tartışabilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | girişimciliği ve inovasyonu etkileyen faktörleri ve başarı koşullarını değerlendirebilir |
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders girişimci ve girişimcilik kavramı, girişimcilik ve kültür, girişimcilik süreci, girişimciliğin boyutları, yaratıcılık ve inovasyonun tanımı, yaratıcılık ve yeniliği etkileyen faktörleri içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Girişimcilik ve girişimcilikle ilgili kavramlar | anlatım, soru-cevap |
2 | Girişimciliğin tarihsel gelişimi | anlatım, soru-cevap |
3 | Girişimciliğin özellikleri, önemi ve girişimciliği etkileyen faktörler | anlatım, tartışma |
4 | Girişimcilik süreci | anlatım, soru-cevap |
5 | Girişimcilik ve kültür. | anlatım, tartışma |
6 | Girişimcilik türleri | anlatım, tartışma |
7 | Girişimcilik ve liderlik | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnovasyon ve inovasyonla ilgili diğer kavramlar. | anlatım, tartışma |
10 | İnovasyon stratejileri | anlatım, tartışma |
11 | İnovasyon süreci ve etkileyen faktörler. | anlatım, tartışma |
12 | İnovasyon yönetimi ve başarılı inovasyon örnekleri | anlatım, tartışma |
13 | Öğrenci sunumları | sunum |
14 | Öğrenci sunumları. | sunum |
15 | Öğrenci sunumları. | sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akgemci, Tahir, Adnan Çelik (2010), "Girişimcilik Kültürü ve Kobi'ler", Gazi Kitabevi, Ankara | |
2 | Hitt, M.; D. Ireland; M. Camp; D. L. Sexton, (2002), "Strategic Entrepreneurship", Blackwell Publishing, USA | |
3 | Gürol, M. A. "2006", "Girişimci ve Girişimcilik", Gazi Kitapevi, Ankara | |
4 | Girişimcilik Mehmet Marangoz | |
5 | Mehmet Marangoz Girişimcilikte Güncel Konular ve Uygulamalar | |
6 | Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri N.M. Scarborough | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar, makaleler, ders notları, projeksiyon makinesi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |