Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD634 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD634 Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Araştırma sürecini uygulayabilir. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Araştırma süreci ile ilgili kavramları tanımlayabilir. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci ve hatalar, pazarlama araştırmalarında ikincil ve birincil kaynaklar, veri toplama yöntemleri, ölçekleme ve dereceleme, örnekleme kavramı ve örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri, örnek hacminin seçimi, veri hazırlama, hipotez test ve çapraz tablolar, regresyon analizi, korelasyon analizi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri Anlatma, soru-cevap
2 Pazarlama araştırması süreci ve hatalar Anlatma, soru-cevap
3 Pazarlama araştırmasının ikincil kaynakları Anlatma, soru-cevap
4 Pazarlama araştırmasının birincil kaynaklar Anlatma, soru-cevap
5 Veri toplama yöntemleri: Anket ve gözlem Anlatma, soru-cevap
6 Ölçme ve dereceleme Anlatma, soru-cevap
7 Örnekleme kavramı ve süreci Anlatma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Örnekleme yöntemleri Anlatma, soru-cevap
10 Örnek hacmi seçimi, ortalama, frekans dağılımı, güvenilirlik Anlatma, soru-cevap
11 Hipotez testi ve ki kare, t-testi Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
12 Korelasyon ve Regresyon analizi ve SPSS uygulamaları Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
13 Faktör analizi ve SPSS uygulamaları Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
14 Varyans analizi ve SPSS uygulamaları Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi
15 Bir pazarlama problemi ile ilgili araştırma projesi hazırlamak ve sunmak Proje/Seminer sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nakip, M., Pazarlama Araştırmaları: SPPSS Destekli, Seçkin yay., Ankara 2009.
2 Altunışık, R. ve diğerleri, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya 2013
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, SPSS programı, bilgisayar, projeksiyon, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 6 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180