|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tüketici davranışları ile ilgili konularda bilgi kazandırmak, tüketicilerin farklı ortamlarda nasıl davrandığını ve satın alma kararını nasıl verdiğini açıklamak ve işletmelerin farklı tüketici tiplerine göre hangi stratejileri kullanabileceklerini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tüketici davranışı kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tüketici satınalma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Tüketici davranışının özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışı genel modeli, tüketici davranışını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri. | Anlatım, soru-cevap. |
2 | Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi. | Anlatım, tartışma. |
3 | Tüketici Davranışı Genel Modeli. | Anlatım, soru-cevap. |
4 | Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. | Anlatım, tartışma. |
5 | Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. | Anlatım, tartışma. |
6 | Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. | Anlatım, tartışma. |
7 | Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler. | Anlatım, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. | Anlatım, tartışma. |
10 | Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. | Anlatım, tartışma. |
11 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci. | Anlatım, soru-cevap. |
12 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci. | Anlatım, soru-cevap. |
13 | Öğrenci sunumları. | Sunum. |
14 | Öğrenci sunumları. | Sunum. |
15 | Öğrenci sunumları. | Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ODABAŞI, Yavuz ve Gülfidan Barış, (2003), Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları, İkinci Basım. | |
2 | DURMAZ, Yakup, (2008), Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık. | |
3 | Odabaşı, Yavuz, (2001), Tüketim Kültürü İstanbul: Sistem Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13,14,15 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |