|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Perakende pazarlama yönetimi konusunda, bir altyapı oluşturulmasını sağlamak; bu bağlamda perakendecilik dünyası, perakendecilikte bilgi sistemleri, yönetim stratejisi, pazarlama iletişimi, ürün yönetimi ve mağaza yönetimi vb. konularda bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Perakendecilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Perakendeci kuruluşları sınıflandırabilirler |
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yeri seçiminde kullanılan yöntem ve teknikleri gösterebilirler. |
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Perakendecilikte çeşit politikasını açıklayabilirler. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Perakendeciliğe giriş, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler, perakendeci işletmelerde tüketici davranışları, stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi, perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi, perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma, perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve planlama, perakendeci işletmelerde satın alma süreci, perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, perakendeci mağazalarda fiyatlandırma, perakende pazarlama iletişimi, perakendeci işletmelerde fiziksel planlama, perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Perakendeciliğe giriş | Anlatım / Soru – Cevap |
2 | Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması | Anlatım / Soru – Cevap |
3 | Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler (makro ve mikro çevre faktörleri) | Anlatım / Soru – Cevap |
4 | Elektronik perakendecilik ve geleneksel perakendecilerden farkları | Anlatım / Soru – Cevap |
5 | Perakendeci işletmelerde tüketici davranışları (tüketicilerin satınalma nedenleri ve tüketicilerin satınalma karar süreci) | Anlatım / Soru – Cevap |
6 | Stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi | Anlatım / Soru – Cevap |
7 | Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi | Anlatım / Soru – Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma | Anlatım / Soru – Cevap |
10 | Perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve stratejik perakende planlama süreci | Anlatım / Soru – Cevap |
11 | Perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi | Anlatım / Soru – Cevap |
12 | Perakendeci mağazalarda fiyatlandırma politikaları ve yöntemleri | Anlatım / Soru – Cevap |
13 | Perakende pazarlama iletişimi (perakende pazarlama iletişim karması, perakende pazarlama iletişim programının planlanması) | Anlatım / Soru – Cevap |
14 | Perakendeci işletmelerde fiziksel planlama ve mağaza atmosferi | Anlatım / Soru – Cevap |
15 | Perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği | Anlatım / Soru – Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TEK Ö. BAYBARS, PERAKENDE PAZARLAMA YÖNETİMİ İZMİR. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazıtahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 6 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |