|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Veri-bilgi ile ilgili temel kavramları vererek, işletmelerde çalışanlar için bilginin ve bilgi yönetiminin önemini ortaya koymak, çeşitli alanlarda bilgi yönetim sistemleri örnekleri ile öğrencileri çalışma hayatına hazırlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgi yönetimin temel kavramları ve süreci öğrenilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgi yönetimi ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olunur. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenen örgütler ve örgütsel öğrenme süreçleri hakkında bilgi sahibi olunur. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilginin Epistomolojik kökenleri; Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci; Bilgi yönetimi; Örgütsel öğrenme, Bilgi kodlama süreci, Bilgi transferi, Bilgi paylaşımı; Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilginin Epistomolojik kökenleri | Anlatım |
2 | Bilginin Epistomolojik kökenleri | Anlatım |
3 | Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci | Anlatım |
4 | Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci | Anlatım |
5 | Bilgi yönetimi | Anlatım |
6 | Bilgi yönetimi | Anlatım |
7 | Örgütsel öğrenme | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgi kodlama süreci | Anlatım |
10 | Bilgi transferi | Anlatım |
11 | Bilgi paylaşımı | Anlatım |
12 | Bilgi paylaşımı | Anlatım |
13 | Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye | Anlatım |
14 | Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye | Anlatım |
15 | Vaka çalışması | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Barutçugil, İ. (2002). Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık. | |
2 | Yanık, A. (2017). Yeni Bilgi Yönetimi. İstanbul: Ekin Basım Yayın Dağıtım. | |
3 | Gülseçen, S. (2015). Bilgi yönetimi: Bilgi türeticileri, büyük veri, inovasyon, kurumsal zekâ. İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim. | |
4 | Yazıcıoğlu, O. vd. (2016). Bilgi Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
5 | Dalkir, K. (2017). Knowledge management in theory and practice. New York: MIT press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makale ve Örnek olay incelemesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |