Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD667 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD667 Adı: BİLGİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Veri-bilgi ile ilgili temel kavramları vererek, işletmelerde çalışanlar için bilginin ve bilgi yönetiminin önemini ortaya koymak, çeşitli alanlarda bilgi yönetim sistemleri örnekleri ile öğrencileri çalışma hayatına hazırlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgi yönetimin temel kavramları ve süreci öğrenilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilgi yönetimi ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olunur. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenen örgütler ve örgütsel öğrenme süreçleri hakkında bilgi sahibi olunur. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilginin Epistomolojik kökenleri; Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci; Bilgi yönetimi; Örgütsel öğrenme, Bilgi kodlama süreci, Bilgi transferi, Bilgi paylaşımı; Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilginin Epistomolojik kökenleri Anlatım
2 Bilginin Epistomolojik kökenleri Anlatım
3 Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci Anlatım
4 Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci Anlatım
5 Bilgi yönetimi Anlatım
6 Bilgi yönetimi Anlatım
7 Örgütsel öğrenme Anlatım
8 Ara Sınav
9 Bilgi kodlama süreci Anlatım
10 Bilgi transferi Anlatım
11 Bilgi paylaşımı Anlatım
12 Bilgi paylaşımı Anlatım
13 Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye Anlatım
14 Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye Anlatım
15 Vaka çalışması Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Barutçugil, İ. (2002). Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
2 Yanık, A. (2017). Yeni Bilgi Yönetimi. İstanbul: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
3 Gülseçen, S. (2015). Bilgi yönetimi: Bilgi türeticileri, büyük veri, inovasyon, kurumsal zekâ. İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
4 Yazıcıoğlu, O. vd. (2016). Bilgi Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
5 Dalkir, K. (2017). Knowledge management in theory and practice. New York: MIT press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Makale ve Örnek olay incelemesi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 12 60
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 182