|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KORHAN KARACAOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı mikro örgüt kuramları hakkında bilgi vermek ve bu alandaki güncel konuları açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modern örgüt teorilerini analiz edilebilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Örgüt kuramı alanındaki çağdaş konular hakkında konuşabilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Modern örgüt kuramlarının iş yaşamındaki önemini değerlendirebilir. |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Kaos teorisini tartışabilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Davranış bilimleri kapsamındaki kavramlar, teoriler, yaklaşımlar, konular: Motivasyon ve Motivasyon Kuramları, Kişilik ve Kişilik Kuramları, Liderlik ve Liderlik Kuramları, Çatışma Yönetimi, Gruplar, Karar Verme, Örgüt Kültürü, Stres ve Değişim Yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgütsel gruplaşma yaklaşımı -Genel örgütsel strateji yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Kaynak bağımlılığı yaklaşım | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Kurumsallaşma teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Bilgi işleme yaklaşımı -Vekalet teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Örgütsel popülasyon ekolojisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Örgütsel popülasyon ekolojisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Kaos teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Post modern Örgüt Teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Post modern Örgüt Teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Öğrenen Örgüt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Matriks Örgütler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Şebeke Örgütler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sanal Örgütler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Yonca Örgüt, Yalın Örgüt, Sınırsız Örgüt, Sıfır Hiyerarşi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jones, G.R. Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim, (Çevirenler: A. Altın Gülova, O. Ataç ve D. Dirik), 7.Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi. | |
2 | KOÇEL, T. (2016), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım A.Ş. | |
3 | Jones, G.R. (2013). Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim, (Çevirenler: A. Altın Gülova, O. Ataç ve D. Dirik), 7.Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi. | |
4 | Sözen, H.C. ve Basım, H.N. (2017), Örgüt Kuramları, İstanbul: Beta Basım A.Ş. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makaleler, Koçel, T. (2016), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım A.Ş. Keskin ve diğerleri (2016), Örgüt Teorisi, Ankara: Nobel Yayınevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |