Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD662 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD662 Adı: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Reklamın tanımını, amaçlarını, tarihçesini ve türlerini kavratabilmek, reklamın hazırlanmasından önceki çalışmaları kavratabilmek, reklamda kullanılan işaret, sembol, başlık, marka, araç ve sloganların anlamlarının kavratılması, reklam bütçesi, reklamın etkinliğinin ölçümü, reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi verme, tüketicinin korunması ve rekabetle ilgili bilgi verme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklamın tanımını, amaçlarını ve türlerini söyleyebilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklamda kullanılan işaret, sembol, başlık, marka, araç ve sloganları açıklayabilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşları söyleyebilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tüketicinin korunması ve rekabet ile ilgili sorunları açıklayabilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, reklamın tanımı, amaçları, tarihçesi ve türleri, reklamın hazırlanmasından önceki çalışmalar, reklamda kullanılan işaret, sembol, başlık, marka, araç ve sloganlar, reklam bütçesi, reklamın etkinliğinin ölçülmesi, reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar, tüketicinin korunması ve rekabet konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklamın tanımı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihçesi. Anlatım, Sunum
2 Reklamın amaçları. Anlatım, Sunum
3 Reklam türleri Anlatım, Sunum
4 Reklam türleri Anlatım, Sunum
5 Reklamın hazırlanmasından önceki çalışmalar Anlatım, Sunum.
6 Reklamda kullanılan işaret, sembol, başlık, marka, araç ve sloganlar. Anlatım, Sunum
7 Reklamda kullanılan işaret, sembol, başlık, marka, araç ve sloganlar. Anlatım, Sunum
8 Ara Sınav
9 Reklam bütçesi. Anlatım, Sunum
10 Reklamın etkinliğinin ölçülmesi Anlatım, Sunum
11 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar Anlatım, Sunum
12 Tüketicinin korunması ve rekabet. Anlatım, tartışma, soru-cevap.
13 Öğrenci Sunumları. Anlatım, Sunum
14 Öğrenci Sunumları. Anlatım, Sunum
15 Öğrenci Sunumları. Anlatım, Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AVŞAR, Zakir, Müge ELDEN, (2005), Reklam ve Reklam Mevzuatı, Ankara: Piramit Yayıncılık.
2 KOCABAŞ, Füsun, Müge ELDEN, (2004), Reklamcılık-Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
3 DILLON, Jack, (1998), Reklamcı, Ankara: MediaCat Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, tahta, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 13,14,15 1 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180