Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD906 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD906 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ IV Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN, SUZAN ÇOBAN, NURİ ÖZGÜR DOĞAN, NEŞE ACAR, METİN KAPLAN, BURCU GÜLSEVİL BELBER, HAKAN VAHİT ERKUTLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gereksinim duyulan bilgiye ulaşabilme becerisi kazanabilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Tez konusu ile ilgili veri toplama, değerlendirme, yayımlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma konusunun belirlenmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma önerisinin kabulü. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dipnot ve kaynak gösterimi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal araştırmalarda etik. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilimsel literatürü gözden geçirme ve tez çalışması planlama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kalitatif ve kantitatif ölçme yöntemleri. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Veri toplama yöntemi ve örnekleme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Litertür tarama. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Sekin Yayınları
2 American Psychological Association-APA (2022). Publication manual (7. ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İşletme Yönetimi ile ilgili kitap ve makaleler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 16 1 100
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 4 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 5 8 40
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 7 7 49
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 181