|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMURAN ÖZDİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı yaşlılık döneminde rehabilitasyon konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rehabilitasyon ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-12 Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yaşlılıkta görülen değişimleri, etki eden faktörleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yaşlılık döneminde rehabilitasyon girişimlerinin yürütülmesinde temel kuralları uygulayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-8 Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yaşlılık döneminde uygulanacak rehabilitasyon girişimlerini planlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-14 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yaşlılık döneminde rehabilitasyon ile ilgili temel kavramlar, rehabilitasyon girişimleri bilgi ve beceriler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders programının açıklanması, Yaşlı Rehabilitasyonu Giriş | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 2 | Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Genel Kavramlar | Kavram haritası, Tartışma yöntemi |
| 3 | Yaşlılıkta Meydana Gelen Değişimler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Rehabilitasyon Ekibi | Planlı grup çalışması, Rol yapma |
| 5 | Egzersiz Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 6 | Yaşlılık Döneminde Uygulanacak Egzersizler | Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Yaşlılık Döneminde Uygulanacak Egzersizler | Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaşlılık Döneminde Uygulanacak Egzersizler | Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Postural Drenaj | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Masaj | Demonstrasyon, Beceri geliştirme çalışması |
| 12 | Isı Uygulamaları | Demonstrasyon, Beceri geliştirme çalışması |
| 13 | Yaşlının Taşınması ve Transferi | Rol yapma, Beceri geliştirme çalışması |
| 14 | Yaşlının Güvenliği ve Yardımcı Cihaz Kullanımı | Planlı grup çalışması, Tartışma yöntemi |
| 15 | Yaşlının Sosyal Rehabilitasyonu, Dersin değerlendirilmesi | Proje sunumu, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sabuncu Necmiye, Akça Ay Fatma, Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta ve Bakım | |
| 2 | Karadakovan A., Yaşlı sağlığı ve Bakım, Ankara, 2014. | |
| 3 | Arıoğlu, S. (2006).Geriatri ve Gerontoloji. Nobel Tıp Kitap Sarayı: Ankara. | |
| 4 | Kutsal, Yeşim Gökçe, Temel Geriatri, 1. Baskı, Öncü Basımevi, Ankara, 2007 | |
| 5 | Fındık Ü., Erol Ö., Geriatrik Hasta ve Hemşirelik Bakımı, Ankara, 2010. | |
| 6 | Akdemir Nuran, Tülin Bedük, Birol Leman, İç Hastalıkları Hemşireliği, 6. Baskı, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, Seçilmiş makaleler, raporlar, belgeseller Kitap, projeksiyon cihazı, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||