|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMURAN ÖZDİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı yaşlılık döneminde rehabilitasyon konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rehabilitasyon ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-12 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yaşlılıkta görülen değişimleri, etki eden faktörleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-6 •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yaşlılık döneminde rehabilitasyon girişimlerinin yürütülmesinde temel kuralları uygulayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 •Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-7 •Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-8 •Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yaşlılık döneminde uygulanacak rehabilitasyon girişimlerini planlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 •Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 •Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-14 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşlılık döneminde rehabilitasyon ile ilgili temel kavramlar, rehabilitasyon girişimleri bilgi ve beceriler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Yaşlı Rehabilitasyonu Giriş | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
2 | Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Genel Kavramlar | Kavram haritası, Tartışma yöntemi |
3 | Yaşlılıkta Meydana Gelen Değişimler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Rehabilitasyon Ekibi | Planlı grup çalışması, Rol yapma |
5 | Egzersiz Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
6 | Yaşlılık Döneminde Uygulanacak Egzersizler | Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Yaşlılık Döneminde Uygulanacak Egzersizler | Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşlılık Döneminde Uygulanacak Egzersizler | Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Postural Drenaj | Anlatma Yöntemi |
11 | Masaj | Demonstrasyon, Beceri geliştirme çalışması |
12 | Isı Uygulamaları | Demonstrasyon, Beceri geliştirme çalışması |
13 | Yaşlının Taşınması ve Transferi | Rol yapma, Beceri geliştirme çalışması |
14 | Yaşlının Güvenliği ve Yardımcı Cihaz Kullanımı | Planlı grup çalışması, Tartışma yöntemi |
15 | Yaşlının Sosyal Rehabilitasyonu, Dersin değerlendirilmesi | Proje sunumu, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sabuncu Necmiye, Akça Ay Fatma, Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta ve Bakım | |
2 | Karadakovan A., Yaşlı sağlığı ve Bakım, Ankara, 2014. | |
3 | Arıoğlu, S. (2006).Geriatri ve Gerontoloji. Nobel Tıp Kitap Sarayı: Ankara. | |
4 | Kutsal, Yeşim Gökçe, Temel Geriatri, 1. Baskı, Öncü Basımevi, Ankara, 2007 | |
5 | Fındık Ü., Erol Ö., Geriatrik Hasta ve Hemşirelik Bakımı, Ankara, 2010. | |
6 | Akdemir Nuran, Tülin Bedük, Birol Leman, İç Hastalıkları Hemşireliği, 6. Baskı, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, Seçilmiş makaleler, raporlar, belgeseller Kitap, projeksiyon cihazı, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |