|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL DİNÇER (idincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şev yenilmesine neden olan etkenlerin irdelenmesi, şev analizleri için duraylılık koşullarının öğretilmesi, emniyet katsayılarının ve güvenlik katsayılarının tanıtılması, duraylılık analiz sonuçlarının yorumlanması ve sonuçların sunumu amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şev yenilmesinin neden olan koşulları bilmek |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Şev analizleri için duraylılık koşullarını bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zemin ve evsel atıkların kesme dayanımlarını belirleyebilmek |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sınır denge yöntemlerini bilmek |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Şev duraylık analiz yöntemlerinin bilmek |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Donatılı şevlerin ve dolguların ne olduğunu bilmek |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Emniyet katsayısı ve güvenlik katsayılarını hesaplayabilmek ve yorumlayabilmek |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Duraylılık analiz sonuçlarını sunabilmek |
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şev yenilmesinin nedenlerinin öğretilmesi, şev analizleri için duraylılık koşullarının saptanması, zemin ve evsel atıkların kesme dayanımlarının belirlenmesi, sınır denge yöntemlerinin tanıtılması, şev duraylık analiz yöntemlerinin tanıtılması, donatılı şevlerin ve dolguların tanıtılması, hızlı düşüm analizlerinin öğretilmesi, sismik şev duraylılığının tanıtılması, emniyet katsayısı ve güvenlik katsayılarının tanıtılması, duraylılık analiz sonuçlarının sunumu, şev stabilizasyon ve onarımının tanıtılmasından oluşmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, şev yenilmesinin nedenleri ve örnekleri | Sözlü Anlatım |
2 | Zemin mekaniği ilkeleri, analizler için duraylılık koşulları | Sözlü Anlatım |
3 | Zemin ve evsel atıkların kesme dayanımı | Sözlü Anlatım |
4 | Sınır denge yöntemlerinin mekaniği | Sözlü Anlatım |
5 | Şev duraylılık analiiz yöntemleri | Sözlü Anlatım |
6 | Donatılı şevler ve dolgular | Sözlü Anlatım |
7 | Hızlı düşüm analizleri | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sismik şev duraylılığı | Sözlü Anlatım |
10 | Zayıf temmellerin kısmi konsolidasyon ile dolgu analizi | Sözlü Anlatım |
11 | Dayanımları geriye hesaplama analizleri | Sözlü Anlatım |
12 | Emniyet katsayısı ve güvenilirlik | Sözlü Anlatım |
13 | Duraylılık analizlerinin önemli ayrıntıları | Sözlü Anlatım |
14 | Duraylılık analiz sonuçlarının sunumu | Sözlü Anlatım |
15 | Şev stabilizastonu ve onarımı | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | J. Mıchael Duncan, Stephen G. Wright (Çev; Kamil Kayabalı), Zemin Şevlerin Duraylılığı,Gazi Kitabevi, Ankara, 294 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |