|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeokimyanın uygulama alanlarının tanıtılması ve yeni maden yataklarının aranmasında kullanılan yöntemlerin tartışılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, jeokimyasal analiz yöntemlerini anlayabilirler. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, cevherleşme ile ilişkili alterasyonları tanımlayabilir |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, elementlerin birincil ve ikincil dağılımlarını yorumlayabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, kararlı izotopları kullanarak akışkanların kökenini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeokimyasal tanımlar, yerkürede elementlerin jeokimyasal sınıflaması, analiz metodları ve özellikleri, alterasyonlar, elementlerin birincil ve ikincil dağılımları ve kullanımı, magmatik kayaçların izotop jeokimyası. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeokimyanın tanımı ve tarihçesi | Konu anlatımı |
2 | Elementler ve elementlerin kökeni | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Elementlerin jeokimyasal sınıflaması | Konu anlatımı, tartışma |
4 | Major ve iz element jeokimyası | Konu anlatımı, tartışma |
5 | Element değişim diyagramları | Konu anlatımı, grafik çizmek |
6 | Elementlerin Birincil Dağılımları | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Elementlerin Birincil Dağılımları | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elementlerin İkincil Dağılımları | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Elementlerin İkincil Dağılımları | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Jeokimyasal anomali | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Duraylı izotoplar | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Duraylı izotoplar | Konu anlatımı, problem çözme |
14 | Jeokimyasal örnek alım yöntemleri | Konu anlatımı, tartışma |
15 | Analiz Metodları ve Özellikleri | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uygulamalı Jeokimya Prof. Dr. Mümin KÖKSOY, Hacettepe Yay., 1991. | |
2 | Jeokimya ilke ve Uygulamaları, Çeviri: Halim Mutlu, İkinci baskı, MTA, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |