|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere petrografi, petroloji ve maden yatakları dersleri için temel oluşturacak olan optik mineraloji bilgisi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, polarizan mikroskobu tanır ve kullanabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, minerallerin optik özelliklerini mikroskop altında belirleyebilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, polarizasyon mikroskobu altında kaya dokusunu tanımlayabilir.. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kayaçları polarize mikroskop altında sınıflandırabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, Polarizan mikroskop, minerallerin polarizan mikroskopta tayini, ikincil minerallerin tayini, kayaç dokularının belirlenmesi ve kayaçların sınıflandırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Konu anlatımı |
2 | Polarizan mikroskopta minerallerin tayini | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
3 | Minerallerin optik özellikleri: İzotrop ve anizotrop mineraller, tek optik eksenli ve çift optik eksenli mineraller | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
4 | Anizotrop minerallerde çiftkırıcılık, polarizan mikroskopta tek nikol ve çift nikol incelemeleri | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
5 | Silikat grubu mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
6 | Silikat grubu mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
7 | Silikat grubu mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Magmatik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
10 | Magmatik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
11 | Metamorfik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
12 | Metamorfik kayaçlarda doku tipleri ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
13 | İkincil mineraller ve mikroskopta inceleme | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
14 | Modal analiz | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
15 | Modal analiz | Konu anlatımı, düzey geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yeniyol, M.,2004. Mineraloji, Dilek Ofset, İstanbul. | |
2 | Perkins, D.,2002. Mineralogy, Prentice Hall, America. | |
3 | Karaman, M.E. Kibici Y., 2008, Temel Jeoloji Prensipleri, Ankara | |
4 | www.mineral by name.com | |
5 | Klein, C. 2002. Mineral Science, John Wiley and Sons, Inc., America. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Polarizan mikroskobu, İnce kesitler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |