|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Duraylı izotop ve jeokronolojik çalışmalarda mineral seperasyon işlemlerinin verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cevher ve silikat minerallerini birbirinden ayırabilir |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Duraylı izotop çalışmalarında mineral ayırma tekniğinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Jeokronolojik çalışmalarda mineral ayırma tekniğinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Silikat, oksit, sülfit ve sülfat minerallerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin öğretilmesi. Çalışmanın amacına uygun minerallerin seçilmesi. Minerallerin fiziksel özelliklerine uygun mineral ayırma tekniğinin verilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Konu anlatımı |
2 | Silikat mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Silikat mineralleri ve kristal kimyası | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Oksit mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Karbonat mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Sülfit mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Sülfat mineralleri ve fiziksel özellikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnek seçimi ve ilkeleri | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Örnek kırma ve öğütme süreçleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
11 | Kuru ve ıslak eleme işlemleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
12 | Manyetik ayırma | Konu anlatımı ve deney yapma |
13 | Ağır sıvılar kullanarak mineral seperasyonu | Konu anlatımı ve deney yapma |
14 | Streo mikroskop altında saf mineral seçme ve ayırma işlemleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
15 | Mineralleri temizleme ve kurutma işlemleri | Konu anlatımı ve deney yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Wills, B, Napier Munn, T., 2006, Mineral Processing Tecnology. | |
2 | Chisholm, E.K., Sircombe, K., DiBugnara, D., 2014. Handbook of Geochronology Mineral Separation Laboratory Techniques. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çeşitli kayaç örnekleri, agat havan, elek seti, UV lamba, magnetik seperator, ağır sıvılar, kimyasal malzemeler, streo mikroskop, cam malzemeler, etüv. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |