|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüzey kayaçları içerisinde önemli bir yere sahip olan Piroklastik kayaçların tanımı, Oluşum mekanizmaları ve Piroklastik kayaçların yığışım türleri ile ilgili mekanizmaların öğrenilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey kayaçlarının büyük birkısmını oluşturanpiroklastik kayaçların oluşum ve yapısını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Piroklastik kayaçların yığışım türleri ile ilgili mekanizmaların öğrenilmesi. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Piroklastik ve volkanoklastik kayaçların sınıflaması. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Piroklastik kayaçların yığışım türleri . |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Piroklastik püskürme sistemi ve çeşitleri. Piroklastik bileşenler ve depolanmaları. Piroklastik kayaçların bazı yapısal ve dokusal özellikleri. Piroklastik ve volkaniklastik kayaçların sınıflaması.Volkanik fasiyes kavramı, fasiyes değişimleri ve fasiyes modelleri. Piroklastik kayaç yığışım türleri, geri düşme, akıntı ve yayılma ürünleri.Volkanik yapı tipleri, polijenetik (stratovolkanlar) ve monojenetik volkanlar. Dom yapısı, kalderalar, maar, tüf halkası ve tüf konileri. Denizaltı volkaniklastik kayaçlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Piroklastik kayaç tanımı. | |
2 | Piroklastik püskürme sistemi ve çeşitleri. | |
3 | Piroklastik bileşenler ve depolanmaları. Piroklastik kayaçların bazı yapısal ve dokusal özellikleri. | |
4 | Piroklastik ve volkaniklastik kayaçların sınıflaması. | |
5 | Volkanik fasiyes kavramı, fasiyes değişimleri ve fasiyes modelleri. | |
6 | Piroklastik kayaç yığışım türleri | |
7 | Piroklastik kayaç yığışım türleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Piroklastik kayaçların akıntı ve yayılma ürünleri. | |
10 | Piroklastik Akıntıları ve Taban Yayılımı Ürünlerinin Özellikleri | |
11 | Volkanik yapı tipleri, polijenetik (stratovolkanlar) ve monojenetik volkanlar | |
12 | Volkanik yapı tipleri, polijenetik (stratovolkanlar) ve monojenetik volkanlar | |
13 | Dom yapısı, kalderalar, maar, tüf halkası ve tüf konileri. | |
14 | Denizaltı volkaniklastik kayaçlar. | |
15 | Denizaltı volkaniklastik kayaçlar. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fisher, R.V.,Schmincke, H.U.,(1984). Pyroclastic rocks, Springer-Verlag. Berlin Heidelberg, New York , Tokyo, 472 p. | |
2 | Freundt, A., Rosi, M. (1992). From Magma to Tephra. Elsevier Scıence B.V. , 4, 315 p. Netherlands. | |
3 | Barnney, M.J., Kokerlaar, P. (2002). Pyroclastic Density Currents and the sedimantation of ignimbrites.Geological Society Memoir, v: 27,143p, LONDON. | |
4 | Boztuğ, D and Otlu, N., 2001. Magmatik Petrojenez. TÜBİTAK Lisans Üstü Yaz Okulu, 7-12 220-243, Akçakoca-DÜZCE. | |
5 | Cas, R.A.F., and Wright, J.V. 1988. Volcanic Successions Modern and Ancient. 93-125. Unwin Hyman, LONDON. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |