|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL İSA ATABEY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında; alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların üretiminde kullanılan malzemeler, kullanım alanları, Portland çimentosuna göre olumlu ve olumsuz yönleri, tasarım esasları, üretim teknikleri, uygulama alanları ve dış etkilere karşı dayanıklılığı hakkında bilgiler sunulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıları ve diğer alternatif bağlayıcıların özelliklerini tanımlayabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların mühendislik özelliklerini kavramak |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların uygulama alanlarının tanımlayabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların dayanım özelliklerinin Portland çimentosu ile kıyaslayabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların dış etkilere karşı dayanıklılığının Portland çimentosu ile kıyaslayabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Portland çimentosuna alternatif bağlayıcılar, alkalilerle aktivasyon sistemleri, alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcıların fiziksel ve kimyasal etkilere karşı dayanıklılığı, alkalilerle aktive edilmiş bağlayıcılarla üretilen yüksek dayanımlı betonların özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Portland çimentosuna alternatif bağlayıcılar | Sözlü Anlatım |
3 | Alkalilerle Aktivasyon Sistemleri | Sözlü Anlatım |
4 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcıların Üretiminde Kullanılan Malzemeler | Sözlü Anlatım |
5 | Cüruf Esaslı Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılar | Sözlü Anlatım |
6 | Uçucu Kül Esaslı Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılar | Sözlü Anlatım |
7 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılar Kullanım Alanları | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılar Kullanım Alanları | Sözlü Anlatım |
10 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcıların Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | Sözlü Anlatım |
11 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcıların Fiziksel Etkilere Karşı Dayanımı | Sözlü Anlatım |
12 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcıların Kimyasal Etkilere Karşı Dayanımı | Sözlü Anlatım |
13 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılarla Üretilen Yüksek Dayanımlı Betonların Özellikleri | Sözlü Anlatım |
14 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılarla Üretilen Yüksek Dayanımlı Betonların Mikro yapı Özellikleri | Sözlü Anlatım |
15 | Alkalilerle Aktive Edilmiş Bağlayıcılarla Üretilen Yüksek Dayanımlı Betonların Olumlu ve Olumsuz Yönleri | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Joseph Davidovits, Geopolymer Chemistry and Applications, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |