|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuğun gelişimine katkıları, çocuk edebiyatı materyal türleri, çocuk edebiyatı materyal türlerinin anlatma tekniklerine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuklara yönelik medya yayın çeşitlerini söyleyebilir ve takip edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Konularına ve özelliklerine göre çocuk kitaplarını inceleyebilir ve analiz edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocuk kitaplarını tekniklerine göre anlatabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuğun gelişimine katkıları, çocuk edebiyatı materyal türleri, çocuk edebiyatı materyal türlerinin anlatma tekniklerine konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı. Çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap. |
2 | Çocuk edebiyatının önemi ve çocuğun gelişimine katkıları. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi. |
3 | Çocuk edebiyat materyallerinin sahip olması gereken özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi. |
4 | Çocuk edebiyatı materyal türleri. Materyallerin özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi. |
5 | Çocuk edebiyatı materyallerinin yaşlara göre seçimi. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi. |
6 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının yeri ve önemi. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi. |
7 | Dünyadan ve Türkiye'den çocuk edebiyatı materyal örnekleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk kütüphaneleri. Çocuk kütüphanelerinin özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi. |
10 | Hikaye anlatım teknikleri. Etkileşimli kitap okuma teknikleri. Düz anlatım tekniği. Özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi. |
11 | Kukla tekniği, Şemsiye tekniği, yazı tahtası tekniği. Özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi. |
12 | İpe asma tekniği, yelpaze tekniği. Özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi. |
13 | Pazen tahta tekniği, projeksiyon tekniği. Özellikleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi. |
14 | Çocuk edebiyatında, görsel yayınlar ve görsel yayın türleri. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi. |
15 | Çocuk edebiyatında, dijital yayınlar ve dijital yayın türleri. Dersin Genel değerlendirilmesi. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öztürk Samur, A. (2018). Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
2 | Alp, D ve Kardaş, C. (2016). Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara: Eğiten Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Yazı Tahtası, Ders İçin Derlenmiş Yazılı Dokümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 30 | ||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |