Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 207 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 207 Adı: ÇOCUK EDEBIYATI VE MEDYA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuğun gelişimine katkıları, çocuk edebiyatı materyal türleri, çocuk edebiyatı materyal türlerinin anlatma tekniklerine yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuklara yönelik medya yayın çeşitlerini söyleyebilir ve takip edebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Konularına ve özelliklerine göre çocuk kitaplarını inceleyebilir ve analiz edebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder.
PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuk kitaplarını tekniklerine göre anlatabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuğun gelişimine katkıları, çocuk edebiyatı materyal türleri, çocuk edebiyatı materyal türlerinin anlatma tekniklerine konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin tanıtımı. Çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap.
2 Çocuk edebiyatının önemi ve çocuğun gelişimine katkıları. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi.
3 Çocuk edebiyat materyallerinin sahip olması gereken özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi.
4 Çocuk edebiyatı materyal türleri. Materyallerin özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi.
5 Çocuk edebiyatı materyallerinin yaşlara göre seçimi. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi.
6 Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının yeri ve önemi. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Tartışama yöntemi.
7 Dünyadan ve Türkiye'den çocuk edebiyatı materyal örnekleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi.
8 Ara Sınav
9 Çocuk kütüphaneleri. Çocuk kütüphanelerinin özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi.
10 Hikaye anlatım teknikleri. Etkileşimli kitap okuma teknikleri. Düz anlatım tekniği. Özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi.
11 Kukla tekniği, Şemsiye tekniği, yazı tahtası tekniği. Özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi.
12 İpe asma tekniği, yelpaze tekniği. Özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi.
13 Pazen tahta tekniği, projeksiyon tekniği. Özellikleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi.
14 Çocuk edebiyatında, görsel yayınlar ve görsel yayın türleri. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi.
15 Çocuk edebiyatında, dijital yayınlar ve dijital yayın türleri. Dersin Genel değerlendirilmesi. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öztürk Samur, A. (2018). Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara: Vize Yayıncılık.
2 Alp, D ve Kardaş, C. (2016). Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara: Eğiten Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Yazı Tahtası, Ders İçin Derlenmiş Yazılı Dokümanlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 30
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90