|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin, özel eğitim grubundaki çocukların özelliklerini tanıyabilmeleri, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, üstün yetenekli çocuklarının özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, yaygın gelişimsel bozukluk yelpazesindeki çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmelerini, zihinsel engelli çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmeleridir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir. |
PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-20 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kaynaştırma eğitimi hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engel türlerini bilir ve nasıl yaklaşılacağını bilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Özel gereksinimli çocuğu değerlendirme ve tanılama yöntemlerini bilir. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap |
2 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap |
3 | BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, örnek olay |
4 | BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, örnek olay |
5 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
6 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
7 | ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
10 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, tartışma |
11 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ | Anlatım, tartışma |
12 | SÜREGEN HASTALIKLAR | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
13 | KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
14 | ÇOCUKLARI TANILAMA VE DEĞERLENDİRME | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
15 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN AİLELERİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZGÜR, İ., Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim, Adana: Karahan Kitabevi; 2017. | |
2 | DİKEN, İ. H., Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ankara: Pegem Akademi Yayınevi; 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları,projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |