| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		MEHMET DURSUN ERDEM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yabancı Dil Öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımları öğrenmek ve uygulayabilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geçmişten günümüze, yabancı dil öğretimi için geliştirilmiş olan yaklaşımların/yöntemlerin neler olduğunu ve özelliklerini söyleyebilme | 
			
		 
			PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Yabancı dil öğretimi alanındaki yaklaşımları/yöntemleri birbiriyle karşılaştırabilme | 
			
		 
			PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçenin öğretimi konusunda geliştirilmiş yaklaşım ve yöntemlerin incelenip, olası yeni yaklaşım ve yöntemlere güçlü ve zayıf yönleri hakkında eleştirel bakış açısının kazandırılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması İletişimsel Yaklaşım: Tekrar | |
| 2 | Doğal Yaklaşım | |
| 3 | İşbirlikçi Öğrenme Yaklaşımı | |
| 4 | İçerik Odaklı Yaklaşım | |
| 5 | Görev Odaklı Yaklaşım | |
| 6 | Öğrenme Strajeleri Eğitimi Bütüncül Dil Yaklaşımı | |
| 7 | Çoklu Zekâ Kuramı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Duyu-Dil Programlama Yaklaşım | |
| 10 | Yetkinlik Odaklı Yaklaşım | |
| 11 | Yabancı dil öğretiminde metod sonrası dönem | |
| 12 | Genel tekrar ve tartışmalar | |
| 13 | Genel tekrar ve tartışmalar | |
| 14 | Genel tekrar ve tartışma | |
| 15 | Genel tekrar ve tartışmalar | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ömer Demircan(2002): “Yabancı - Dil Öğretim Yöntemleri”, Der Yayınları | |
| 2 | Ömer Demircan(1988): “Dünden Bugüne Türkiye'de Yabancı Dil”, Remzi Kitapevi | |
| 3 | Alyılmaz, S. ve Şengül, K. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Öğrenme Stratejileri. İstanbul: Kesit Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 | 
| Sözlü Sınav | 3 | 4 | 12 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||