Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRF101 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRF101 Adı: REKLAM ANALİZİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLŞAH BİLGİN (gbilgin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
PINAR GÜNGÜR, BÜLENT BİLGİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklamlar, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tanım olarak reklamı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihini, reklamın amaçlarını, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisini, reklamın ekonomik ve toplumsal etkilerini bilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir
PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Reklamın fonksiyonlarını, reklamın sınıflandırılmasını (türleri), reklamın yararlarını, reklam sürecini bilir. PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Reklam ortamlarını, reklam ortamı seçimini, reklam ortamı türlerini ve özelliklerini bilir. PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Reklam kampanyası kavramını, reklam kampanyası oluşum sürecini bilir. PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizini, kampanya amaçlarının saptamasını yapabilir. PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Kampanya stratejisinin saptamasını yapabilir. PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemlerini bilir. PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-8 Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmaları ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapabilir. PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-9 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejileri bilir. PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-10 Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları ve basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlayabilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-11 Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazımı yapabilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-12 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemlerini ve reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemlerini bilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-13 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşları (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu) bilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-14 Uluslararası reklam uygulama esaslarını bilir. PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci, reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri, reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması, kampanya stratejisinin saptanması, kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri, reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi, reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler, basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak, yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak, reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu), uluslararası reklam uygulama esasları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Kampanya stratejisinin saptanması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu). Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Uluslararası reklam uygulama esasları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tayfur, G. (2010). Reklamcılık. Nobel Yayın Dağıtım.
2 Book, A. C., Schick, D. C., & Şendil, D. (1998). Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri. Yayınevi Yayıncılık.
3 Berger, J. (1986). Görme biçimleri, Metis yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, kalem, kâğıt.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 6 12 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 4 2 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 1 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120