Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / IŞD202 - TARİH

Kodu: IŞD202 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
DÖÇ-2 PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
DÖÇ-3 PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
7 Selamlaşma Hal hatır sorma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
8 Ara Sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
12 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
13 Karşı tarafı anlama Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
14 Karşı tarafı anlama Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
15 Karşı tarafı anlama Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 2 7 14
0
0
Toplam İş Yükü 80