Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-628 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-628 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN, NURİ ÖZGÜR DOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama ve multimedya araç-gereçleri ile desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Elde edilen verileri kullanarak sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı olarak uygun araştırma yöntemlerini seçer, uygular ve gelişimlerini izler. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
PÇ-15 Pazarlama bilim dalında ve ilgili alanlarda çalışan akademisyenler ve kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplinsel ve disiplinler arası takımlarda çalışabilir.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. TİD özelliklerini bilerek kullanabilecektir. 2. Parmak alfabesindeki harfleri şekline uygun yapabilecektir. 3. Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilecektir. 4. Türk İşaret Dilinin kullanım biçimini kavrayabilecektir. 5. Kendini TİD ile ifade edebilecektir. 6. Ailesini, akrabaları ifade eden işaretleri yapabilecektir. 7. Çevre ile ilgili kavramları TİD ifade edebilecektir. 8. Öğrendiği işaretlerle cümle kurabilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 A. ÖZELLİKLER 1. Görsel 2. Üç boyutlu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 B. HARFLER 1. Harflerin tanıtımı. 2. Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
3 3. Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
4 C. TANIMLAR 1. Harfin Doğru yazılımı 2. Parmak formları Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
5 D. D. KULLANIM 1. Parmak alfabesini doğru kullanma 2. Yazım kurallarına uyma 3. Kelimeleri uygun hızla yazma Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
6 E. KENDİSİ İLE İLGİLİ İŞARETLER 1. Adını soyadını yazma 2. Zamirleri kullanma Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
7 3. Öz geçmişini anlatma 4. Mesleği 5. Tasvir yapma Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
8 Ara Sınav
9 F. AİLE VE AKRABALARI İLE İLGİLİ İŞARETLER 1. Ailesi 2. Akrabaları Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
10 G. ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER 1. Çevreyi tanıma Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
11 2. Yaşadığı yer Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
12 3. Çevre ile ilgili anlatım Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
13 H. CÜMLE KURMA 1. Ailesini anlatır Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
14 2. Akrabalarını tanıtır. Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
15 3. Yakın çevresini tanıtır. Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Rol Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Açan, A. Z. (2007). A linguistic analysis on basic sentence types in Turkish Sign Language (TİD) with reference to non-manual activity. Unpublished doctoral dissertation, Hacettepe University, Ankara, Turkey
2 Kubuş, O. (2008). An analysis of Turkish Sign Language (TİD) phonology and morphology. Unpublished MA Thesis. Middle East Technical University, Ankara.
3 Kolektif (2013). Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı, Nobel Yayın Dağıtım
4 Atila, Murat (2011). Konuşan Eller - Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 6 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 3 9
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181