|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkçeye özgü ses ve biçim özelliklerinin, yabancı bir dil olarak öğrenilmesinde ortaya çıkacak olası zorlukların incelenmesi ve bunların öğretiminin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dilbilgisi yapısının öğretiminin özelliklerini ve temel ögelerini saptar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğretilen dilbilgisi yapısında yapı, anlam ve o yapının kullanılmasının dil öğrenmeye nasıl katkılar sağladığını analiz eder. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Dilbilgisi yapılarıyla ilgili nasıl uygulama yapacağını analiz eder. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerin derse düzenli gelmeleri, dersin işleyişi esnasında sınıf içi tartışmalara katılmaları, ders planları hazırlamaları ve bunları öğrenme ve öğretme süreçlerine aktarmaları beklenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dilin tanımı, dil ve kültür ilişkisi | Okuma |
2 | Türk dilinin tarihi dönemleri | Okuma |
3 | Türkçenin ses yapısı | Okuma |
4 | Türkçede ses uyumları ve temel imla meseleleri | Okuma |
5 | Kelimelerin şekil ve anlam bakımından tasnifi | Okuma |
6 | Sözcük türleri | Okuma |
7 | Türkçede ek sistemi. Yapım ve çekim ekleri | Okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metinler üzerinde kelime tahlili | Okuma |
10 | Türkçede cümle yapısı | Okuma |
11 | Cümle türleri | Okuma |
12 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
13 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
14 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
15 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksan, Doğan, (1995), Her Yönüyle Dil, (Ana çizgileryle Dilbilim) TDK Yay. Ankara | |
2 | Banguoğlu,Tahsin, (1974), Türkçenin Grameri, İstanbul. | |
3 | Ergin, Muharrem, (1958), Türk Dilbilgisi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |