Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YTÖ 511 - YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: YTÖ 511 Adı: TEKNOLOJİ DESTEKLİ DİL ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BENGÜ AKSU ATAÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin temel amacı Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde teknolojiden faydalanma yollarının öğretilmesi ve konuyla ilgili içerik geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dil öğretiminde teknolojiden yararlanma yolları hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Teknoloji bazlı dil öğretim materyallerini değerlendirebilir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
DÖÇ-3 Teknoloji tabanlı dil öğretim materyallerini ders planlarına entegre edebilir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
DÖÇ-4 Video ve ses dosyalarını ders planlarına etkin bir şekilde entegre edebilir PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
DÖÇ-5 Teknoloji tabanlı projeler ve faaliyetlerde teknolojinin kullanımını değerlendirebilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
DÖÇ-6 Dil eğitimindeki teknoloji bazlı güncel uygulamaları tanımlayabilir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dil eğitiminde teknolojik desteklerin; bilgisayar kullanımı, bilgisayar yazılım ve programlarının geliştirilmesi vb kazandırılması. Uzaktan dil öğretimi uygulamalarının incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve öğretim elemanının tanıtılması, Ders materyallerinin belirlenmesi. Teknoloji destekli dil eğitimi ile ilgili temel kavramlar. Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
2 Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar ve tarihsel süreç, öğretim tasarım ve teknolojisi sistemi, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
3 okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
4 öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
5 Etkileşimli Tahtaların yabancı dil öğretiminde kullanımı. Dijital hikayelerin eğitsel kullanımı Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
6 İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
7 Temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme çalışmaları Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap
8 Ara Sınav
9 Proje sunumları Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum
10 Proje sunumları Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum
11 Proje sunumları Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum
12 Proje sunumları Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum
13 Proje sunumları Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum
14 Dersin özeti ve değerlendirmesi Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
2 Ergin, A., Öğretim Teknolojisi İletişim , Pegem, 1995
3 Doğan, H., Teknoloji Eğitimi , A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1983.
4 Web tabanlı eğitimle ilgili yayınlanmış makale ve kitaplardan ders kapsamında yararlanılabilecektir. http://ocw.metu.edu.tr/course/view.php id=30,
5 Campbell, C. (2009). Learning in a different life: Pre-service education students using an online virtual world. Journal of Virtual Worlds Research; 2(1).
6 Kavaliauskiene, G., L. Anusiene, V. Mazeikiene. (2006). Webblogging: Innovation for communication in English Class. Electronic Journal of Foreign Language Teaching; 3(2), 220-233.
7 Kern, R. (2006). Perspectives on technology in learning and teaching languages. TESOL Quarterly; 40(1), 183-210.
8 Joinson, A. (2008). ‘Looking at’, ‘Looking up’ or ‘Keeping up with’ people? Motives and uses of Facebook. CHI 2008 Proceedings – Online Social Networks.
9 Robin, B. R. (2008). Educational Uses of Digital Storytelling. Retrieved February 23, 2010, from Educational Uses of Digital Storytelling: http://www.coe.uh.edu/~brobin/EducationalUses-DS.pdf
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 6 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 4 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 6 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180