|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BENGÜ AKSU ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde teknolojiden faydalanma yollarının öğretilmesi ve konuyla ilgili içerik geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil öğretiminde teknolojiden yararlanma yolları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Teknoloji bazlı dil öğretim materyallerini değerlendirebilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
DÖÇ-3 | Teknoloji tabanlı dil öğretim materyallerini ders planlarına entegre edebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
|
DÖÇ-4 | Video ve ses dosyalarını ders planlarına etkin bir şekilde entegre edebilir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
|
DÖÇ-5 | Teknoloji tabanlı projeler ve faaliyetlerde teknolojinin kullanımını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
|
DÖÇ-6 | Dil eğitimindeki teknoloji bazlı güncel uygulamaları tanımlayabilir. |
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil eğitiminde teknolojik desteklerin; bilgisayar kullanımı, bilgisayar yazılım ve programlarının geliştirilmesi vb kazandırılması. Uzaktan dil öğretimi uygulamalarının incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin ve öğretim elemanının tanıtılması, Ders materyallerinin belirlenmesi. Teknoloji destekli dil eğitimi ile ilgili temel kavramlar. | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
2 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar ve tarihsel süreç, öğretim tasarım ve teknolojisi sistemi, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
3 | okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
4 | öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
5 | Etkileşimli Tahtaların yabancı dil öğretiminde kullanımı. Dijital hikayelerin eğitsel kullanımı | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
6 | İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
7 | Temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme çalışmaları | Okuma, Araştırma, Anlatım, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje sunumları | Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum |
10 | Proje sunumları | Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum |
11 | Proje sunumları | Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum |
12 | Proje sunumları | Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum |
13 | Proje sunumları | Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum |
14 | Dersin özeti ve değerlendirmesi | Okuma,Araştırma, Kaynak Tarama, Makale eleştirisi, Soru cevap, sunum |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. | |
2 | Ergin, A., Öğretim Teknolojisi İletişim , Pegem, 1995 | |
3 | Doğan, H., Teknoloji Eğitimi , A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1983. | |
4 | Web tabanlı eğitimle ilgili yayınlanmış makale ve kitaplardan ders kapsamında yararlanılabilecektir. http://ocw.metu.edu.tr/course/view.php id=30, | |
5 | Campbell, C. (2009). Learning in a different life: Pre-service education students using an online virtual world. Journal of Virtual Worlds Research; 2(1). | |
6 | Kavaliauskiene, G., L. Anusiene, V. Mazeikiene. (2006). Webblogging: Innovation for communication in English Class. Electronic Journal of Foreign Language Teaching; 3(2), 220-233. | |
7 | Kern, R. (2006). Perspectives on technology in learning and teaching languages. TESOL Quarterly; 40(1), 183-210. | |
8 | Joinson, A. (2008). ‘Looking at’, ‘Looking up’ or ‘Keeping up with’ people? Motives and uses of Facebook. CHI 2008 Proceedings – Online Social Networks. | |
9 | Robin, B. R. (2008). Educational Uses of Digital Storytelling. Retrieved February 23, 2010, from Educational Uses of Digital Storytelling: http://www.coe.uh.edu/~brobin/EducationalUses-DS.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |