Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-557 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-557 Adı: PAZARLAMADA GÜNCEL KONULAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı değişen çevre koşulları karşısında pazarlama uygulamalarında ortaya çıkan yeni yaklaşımları kavrayabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşletmelerin dinamik çevredeki stratejik karar alma süreçlerini kavrayabilmek PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Ortaya çıkan yeni yaklaşımları teknoloji ile ilişkilendirerek anlayabilmek PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İşletmelerin pazarda değişen koşullara karşı stratejilerini nasıl adapte ettiklerini öğrenmek PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama çevre ilişkisi, değişen çevre koşulları ve pazarlamada ortaya çıkan yeni yapı ve yaklaşımlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) Konu Anlatımı ve Tartışma
2 Pazarlama çevresinde değişen dinamikler Konu Anlatımı ve Tartışma
3 Micro ve nish pazarlama Konu Anlatımı ve Tartışma rapor hazırlama
4 Veri tabanlı pazarlama doğrudan pazarlama, pazarlama, ilişkisel pazarlama Konu Anlatımı ve Tartışma,rapor hazırlama
5 Küreselleşme kültür çatışmaları: küresel pazarlama, kültürel pazarlama Konu Anlatımı ve Tartışma rapor hazırlama,
6 Postmodernizm ve pazarlama Konu Anlatımı ve Tartışma rapor hazırlama
7 Sembolik tüketim Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
8 Ara Sınav
9 Değer olgusu ve pazarlama 3.0 Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
10 Pazarlama 4.0 Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
11 Çevre sorunları ve Yeşil Pazarlama (Sürdürülebilir Pazarlama) Konu Anlatımı ve Tartışma
12 İnternette pazarlama ve sosyal medya Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
13 Nöro-Pazarlama Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
14 Marka yönetimi Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
15 Deneyimsel Pazarlama ve hedonizm Konu Anlatımı ve Tartışma, rapor hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Varinli, İnci vd., (2010). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Ed: İnci Varinli, Kahraman Çatı), Ankara: Detay Yayıncılık
2 Kaya, İsmail, Pazarlama Bi Tanedir, Babıali Yay., İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, çeşitli dergi ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 5 25
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182