Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞD601 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: İŞD601 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KUBİLAY ATİK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
duyma engelli insanlarla iletişim kurmayı öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Duyma engelli insanlarla iletişime geçebilir PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 işaret dili ile ilgili eğitim verebilir PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 kendileri hakkında bilgi verebilir ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilir PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
işaret dilinin öğretilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
7 Selamlaşma Hal hatır sorma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
8 Ara Sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
12 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
13 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
14 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
15 Duygu ve düşünceleri aktarma Konu anlatımı ve Beceri geliştirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 A. Zeynep Oral, Türk İşaret Dili Çevirisi, SİYASAL KİTABEVİ
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 10 80
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180