|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KUBİLAY ATİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
duyma engelli insanlarla iletişim kurmayı öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Duyma engelli insanlarla iletişime geçebilir |
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | işaret dili ile ilgili eğitim verebilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | kendileri hakkında bilgi verebilir ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilir |
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
işaret dilinin öğretilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
3 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
4 | İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
5 | El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
7 | Selamlaşma Hal hatır sorma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
10 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
11 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
12 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
13 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
14 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
15 | Duygu ve düşünceleri aktarma | Konu anlatımı ve Beceri geliştirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Zeynep Oral, Türk İşaret Dili Çevirisi, SİYASAL KİTABEVİ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |