|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toplumda cinsiyet eşitliğinin olması gerektiğini ifade etmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet kavramını öğrenebilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyet eşitliğini öğrenebilir. |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kadın erkek eşitliği, kadın hakları, kadınların başarılarından söz etmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müfredat ve ders kaynaklarının tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | dünya toplumlarında kadının yeri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Türk tarihinde kadının yeri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Dünyada kadın hakları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | İş hayatında kadın erkek eşitliğine dair genel bir değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Dünyada devlet yönetiminde kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Bilim dünyasında kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edebiyat dünyasında kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Sanat dünyasında kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sonya O. Rose, Toplumsal Cinsiyet Tarihçiliği Nedir?, Can Yayınları, 2018. | |
2 | Leslie P. Pierce, Ahlak Oyunları/1540-1541 Osmanlı'da Ayntab Mahkemesi ve Toplumsal Cinsiyet, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 3 | 5 | 15 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 104 |