Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YTÖ 520 - YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: YTÖ 520 Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MURAT ŞENGÜL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, Toplumsal cinsiyet kavramının, ekonomi-politik, kültür, psikoloji, sosyoloji, hukuk, medya, siyaset bilimi, tarih, fen bilimleri, tıp ve diğer disiplinlerle ilişkileri ele alınarak, bu kavramın bir değişken olarak işlevselliğinin sergilenmesi amaç edinmiştir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplumsal Cinsiyet ile ilgili kavramları öğrenir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimini değerlendirebilir PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Toplumsal cinsiyetin inşasını analiz eder ve cinsiyet politikalarını değerlendirebilir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste, toplumsal cinsiyet kavramı ve bu kavramın teorik ve pratik boyutları açıklanacak; başta cinsiyet ayrımcılığı olmak üzere, her türlü ayrımcılığın yaratacağı sorunlar gözler önüne serilecek; kadın çalışmaları ve toplumsal cinsiyet alan yazınının tanıtılmasını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Toplumsal Cinsiyet Kavramı Tartışma Yöntemi
2 Toplumsal Cinsiyet Kavramı Tartışma Yöntemi
3 Feminist Kuramlar Tartışma Yöntemi
4 Feminist Kuramlar Tartışma Yöntemi
5 Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi Tartışma Yöntemi
6 Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi Tartışma Yöntemi
7 Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Toplumsal Cinsiyet ve Kültürel Sunumlar Tartışma Yöntemi
10 Toplumsal Cinsiyet ve Kültürel Sunumlar Tartışma Yöntemi
11 Cinsiyet Politikaları Tartışma Yöntemi
12 Cinsiyet Politikaları ve Kültür İlişkisi Tartışma Yöntemi
13 Cinsiyet Politikaları ve Kültür İlişkisi Tartışma Yöntemi
14 Toplumsal Cİnsiyet- Kültür İlişkisi Tartışma Yöntemi
15 Toplumsal Cİnsiyet- Kültür İlişkisi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ayşe BERKTAY HACIMİRZAOĞLU, 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1999.
2 Mine TAN-Yıldız ECEVİT- Serpil SANCAR, Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul, 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 6 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 2 4 8
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 6 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180