|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA IŞIK (mustafaisik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste ilmin önemi ve kapsamı, âlimin değeri ve bazı özelliklerine ilişkin hadislerin özgün metinlerden okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlmin fazileti ve âlimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzını öğrenebilir |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlimle ilgili bazı âyet ve hadislerin açıklanmasını yapabilir. |
PÇ-17 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Âlim kişide olması gereken bazı özellikleri içselleştirebiklir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste ilim konusu, Buhârî´nin Sahîh´inin"Kitâbul-İlm" bölümündeki hadislerin sened ve metin yönüyle incelenmesinden hareketle ele alınmasını içermerktedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlmin fazileti ve âlimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzı | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
2 | Kıraat ve münâvele yöntemiyle hadis öğrenmek | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
3 | İlimde ince anlayış sahibi olmak ve küçük yaştakilerin hadis öğrenmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
4 | Hz. Peygamber´in inananları ilme teşvik etmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
5 | İlim öğrenmek için arkadaşıyla nöbetleşmek | Anlatma Yöntem Kaynak Taramai Soru-cevap |
6 | Kadınların eğitim ve öğretimi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
7 | İlmin yazılarak kayıt altına alınması | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geceleyin ilim tahsil etmek | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
10 | İlmi ezberleyerek bellemek | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
11 | Âlim kişide olması gereken bazı özellikle | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
12 | İlimle ilgili bazı âyetlerin açıklanması | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Kaynak Tarama |
13 | İlim öğrenirken çekingen davranma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
14 | Mescid içerisinde ilim öğretmek | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap |
15 | Ölçme ve değerlendirme | Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Buhârî, el-Câmi'u's-sahîh (Kitabu'l- İlim) | |
2 | Sahih-i Buhari tercümesi- Mehmet Sofuoğlu | |
3 | Sahih-i Müslim Tercümesi- Ahmed Davudoğlu | |
4 | Tecrid-i sarih Tercüme ve Şerhi- Ahmed Naim (1. cild) | |
5 | Buhari- hayatı- DİA; Buharinin Sahihi, DİA, | |
6 | babSAHiHU'L-BUHARi'NİN BAB BAŞLlKLARININ ÖZELLİKLERİ VE DEGERi (Teracimu Sahihi'l-Buhari), Ali Toksarı, Kayseri, 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon makinesi, Akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1(60 dk.) | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1(60 dk.) | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |