Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH205 - İLAHİYAT

Kodu: İLH205 Adı: HADİS I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA IŞIK (mustafaisik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste ilmin önemi ve kapsamı, âlimin değeri ve bazı özelliklerine ilişkin hadislerin özgün metinlerden okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlmin fazileti ve âlimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzını öğrenebilir PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İlimle ilgili bazı âyet ve hadislerin açıklanmasını yapabilir. PÇ-17 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Âlim kişide olması gereken bazı özellikleri içselleştirebiklir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste ilim konusu, Buhârî´nin Sahîh´inin"Kitâbul-İlm" bölümündeki hadislerin sened ve metin yönüyle incelenmesinden hareketle ele alınmasını içermerktedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlmin fazileti ve âlimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzı Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
2 Kıraat ve münâvele yöntemiyle hadis öğrenmek Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
3 İlimde ince anlayış sahibi olmak ve küçük yaştakilerin hadis öğrenmesi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
4 Hz. Peygamber´in inananları ilme teşvik etmesi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
5 İlim öğrenmek için arkadaşıyla nöbetleşmek Anlatma Yöntem Kaynak Taramai Soru-cevap
6 Kadınların eğitim ve öğretimi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
7 İlmin yazılarak kayıt altına alınması Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Geceleyin ilim tahsil etmek Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
10 İlmi ezberleyerek bellemek Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
11 Âlim kişide olması gereken bazı özellikle Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
12 İlimle ilgili bazı âyetlerin açıklanması Anlatma Yöntemi Soru-cevap Kaynak Tarama
13 İlim öğrenirken çekingen davranma Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
14 Mescid içerisinde ilim öğretmek Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Soru-cevap
15 Ölçme ve değerlendirme Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Buhârî, el-Câmi'u's-sahîh (Kitabu'l- İlim)
2 Sahih-i Buhari tercümesi- Mehmet Sofuoğlu
3 Sahih-i Müslim Tercümesi- Ahmed Davudoğlu
4 Tecrid-i sarih Tercüme ve Şerhi- Ahmed Naim (1. cild)
5 Buhari- hayatı- DİA; Buharinin Sahihi, DİA,
6 babSAHiHU'L-BUHARi'NİN BAB BAŞLlKLARININ ÖZELLİKLERİ VE DEGERi (Teracimu Sahihi'l-Buhari), Ali Toksarı, Kayseri, 1996.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon makinesi, Akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1(60 dk.) 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1(60 dk.) 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90