Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YBD 101 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: YBD 101 Adı: YABANCI DİL I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RUHİ ERDEM ÇELEBİ (recelebi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dört temel dil becerisini öğrencilere başlangıç seviyesinde kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dört dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade edebilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basit ve rutin konuları ifade edebilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Günlük konuşma ifadelerini kullanarak kendini ve başkalarını tanıtabilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme davranışına sahip, iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına yatkın, inisiyatif sahibi, analitik ve eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip, kendini ifade etmede ve kurumunu temsil etmede Türkçeyi ve mesleki yabancı dil bilgisini yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme becerilerine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Hedef dil ve ana dil arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit edebilir. PÇ-24 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Günlük hayatta kullanılan selamlaşma, tanışma diyalogları, Geniş zamanda cümleler, boş zaman aktiviteleri, ülkeler ve uluslar, aile bireyleri, meslekler, sıfatlar, fiiller, günlük yaşamda kullanılan nesneleri içeren kelime bilgisi, geçmiş zaman cümleleri, şimdiki zaman ve gelecek zaman yapıları, -ebilme, telaffuz çalışmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kendini ve başkalarını tanıtma, selamlaşma, sayılar İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
2 "Nasılsın?" "Bu İngilizce'de nedir?" İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
3 Ülkeler ve milletler, sıfatlar, sayılar İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
4 "olmak" fiiliyle olumsuz cümleler ve soru cümleleri, meslekler İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
5 Sayılar, kişisel bilgiler Sorular ve kısa cevaplar İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
6 Sosyal ifadeler Sahiplik bildiren yapılar Aile üyeleri İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
7 Geniş Zaman, alfabe, Bir arkadaşı tanıtmak İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
8 Ara Sınav
9 Geniş zamanda olumsuz ve soru cümleleri, Tekil isimler İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
10 Sıfatlar "Ne kadar?" fiyat sorma Temel fiiller İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
11 Günlük rutinler Sıklık zarfları Haftanın günleri İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
12 Saati söyleme Soru kelimeleri Zaman bildiren edatlar İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
13 Fiiller ve isimler Kişi zamirleri İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
14 Zamirler "bu / şu" işaret sıfatı Kartpostal yazma İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
15 Zıt anlamlı sıfatlar Rica bildiren yapılar İkili Çalışma, Grup Çalışması, Drama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 New Headway Beginner Student's Book and Workbook OUP
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon, Ders Kitabı ve çalışma kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90