|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynağını oluşturan eserleri ana hatlarıyla kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk edebiyatının temel sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk halk edebiyatının temel eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk halk edebiyatıyla ilgili temel kavramlar ile Türk halk edebiyatına dair belli başlı şahsiyet ve eserler üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu'da Türk Edebiyatının Şekillenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Halk bilimi- halk edebiyatı ilişkisi. Halk Edebiyatı Kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları Sözlü Kaynaklar Yazılı Kaynaklar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları Sözlü Kaynaklar Yazılı Kaynaklar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı Anonim Türk Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı Anonim Türk Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Türk Halk Edebiyatında Biçim ve Tür | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Türk Halk Edebiyatında Biçim ve Tür | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ELÇİN, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1998. | |
2 | Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Haz.: M. Öcal Oğuz, Metin Ekici vd., Grafiker Yay., Ankara 2004. | |
3 | GÜZEL, Abdurrahman-Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yay., Ankara 2004. | |
4 | Alaattin Ata Melik Cüveyni, Tarih-i Cihan Güşa, I-II-III, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1988. | |
5 | Ebulgazi Bahadır Han, Şecere-i Terakime (Türkmenlerin Soy Kütüğü), Simurg Yay., Ankara, 1998. | |
6 | Edib Ahmet Yükneki, Atabetü’l- Hakayık, TDK Yay., Ankara, 1951. | |
7 | Kaşgarlı Mahmut, Divanu Lugati’t-Türk (Giriş-Metin-Çeviri-Notlar-Dizin), Haz.: Ahmet B. Ercilasun-Ziyat Akkoyunlu, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara 2015. | |
8 | GÖKYAY, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973. | |
9 | GÖKYAY, Orhan Şaik, Eski, Yeni ve Ötesi, İletişim Yay., İstanbul1995. | |
10 | KAPLAN, Mehmet, Tip Tahlilleri, Dergah Yay., İstanbul 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |