Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 103 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 103 Adı: TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RECEP TEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynağını oluşturan eserleri ana hatlarıyla kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Halk edebiyatının temel sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk halk edebiyatının temel eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk halk edebiyatıyla ilgili temel kavramlar ile Türk halk edebiyatına dair belli başlı şahsiyet ve eserler üzerinde durulacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anadolu'da Türk Edebiyatının Şekillenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Halk bilimi- halk edebiyatı ilişkisi. Halk Edebiyatı Kavramı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları Sözlü Kaynaklar Yazılı Kaynaklar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları Sözlü Kaynaklar Yazılı Kaynaklar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı Anonim Türk Halk Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı Anonim Türk Halk Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Türk Halk Edebiyatında Biçim ve Tür Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Türk Halk Edebiyatında Biçim ve Tür Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ELÇİN, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1998.
2 Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Haz.: M. Öcal Oğuz, Metin Ekici vd., Grafiker Yay., Ankara 2004.
3 GÜZEL, Abdurrahman-Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yay., Ankara 2004.
4 Alaattin Ata Melik Cüveyni, Tarih-i Cihan Güşa, I-II-III, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1988.
5 Ebulgazi Bahadır Han, Şecere-i Terakime (Türkmenlerin Soy Kütüğü), Simurg Yay., Ankara, 1998.
6 Edib Ahmet Yükneki, Atabetü’l- Hakayık, TDK Yay., Ankara, 1951.
7 Kaşgarlı Mahmut, Divanu Lugati’t-Türk (Giriş-Metin-Çeviri-Notlar-Dizin), Haz.: Ahmet B. Ercilasun-Ziyat Akkoyunlu, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara 2015.
8 GÖKYAY, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973.
9 GÖKYAY, Orhan Şaik, Eski, Yeni ve Ötesi, İletişim Yay., İstanbul1995.
10 KAPLAN, Mehmet, Tip Tahlilleri, Dergah Yay., İstanbul 2001.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 2 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 120