|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültür ekonomisi ve kültür yönetimiyle ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, kültürel miras, deneyim ekonomisi, yaratıcı sektörler, sürdürülebilir ekonomik kalkınma, fikri mülkiyet, kent markası gibi konular farklı bakış açılarıyla tartışabilmek ve inceleyebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci kültür ekonomisi ve kültür yönetimiyle ilgili temel kavram ve yaklaşımları, kültürel miras, deneyim ekonomisi, yaratıcı sektörler, sürdürülebilir ekonomik kalkınma, fikri mülkiyet, kent markası gibi konuları farklı bakış açılarıyla tartışabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kültür endüstrisinin bileşenlerini analiz edebilir. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültür yapılarını ve politikalarını sosyal, ekonomik ve siyasi çerçevede, yerel ve uluslararası etkenleri boyutunda inceleyebilecekler. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu alandaki akademik ve profesyonel ağlara dahil olabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, sanat ve kültür ekonomisinin, yerel, bölgesel ve global kültür-sanat politikalarının analiz edilmesine çerçeve oluşturur. Ders, kültür ürünlerinin ekonomik özelliklerini, sanat piyasalarının işleyişini, kültür politikalarının tasarlanmasını ve ekonomik etkilerini, sanatın finansman metotlarını içerir. Bu amaçla, mikro ekonomi analizi, refah ve büyüme teorisi, kurumsal ekonomi ve politik iktisat gibi farklı analitik yaklaşımlar kültürel ekonomiyi ve sanat piyasalarını incelemekte kullanılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür Ekonomisi, Kültür Endüstrisi kavramları ve Kültürel Miras Yönetimi ile İlişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Kültür Tüketim İlişkisi ve Popüler Kültür | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Coğrafi Tescil, Fikri Mülkiyet ve Marka | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde kültür ekonomisi ve yönetimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Kültürel imge | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Kültür ekonomisi bağlamında festivaller | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Kültürel miras, öz sanat alanları ve kültürel miras yönetimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Kültür ekonomisi ve medya | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Kültür turizmi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Kültür ekonomisi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Kültür ekonomisi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yay., Ankara 2012. | |
2 | Hesmondhalgh, David, The Cultural Industries, Sage Publications, London 2007. | |
3 | Adorno W., Theodor, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen, Ankara, 2008. | |
4 | Scott, Allen, The Cultural Economy of Cities, London 2000. | |
5 | Çelik, Abdurrahman, Kültür Endüstrisi, Literatür Yay., İstanbul 2011 | |
6 | Özdemir, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008. | |
7 | Ong, J. Walter, Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, çev. S. Baron), Metis Yay., İstanbul 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |