|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk halk hikâyeleri alanında yapılan çalışmalar hakkında genel bilgi vermek ve geleneğin geçirdiği dönüşümleri öğrencilere aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk hikâyelerinin kökenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk hikâyelerinin genel özelliklerini kavrar. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dede Korkut hikâyeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Halk hikâyelerini tasnif edebilir. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk hikâyelerinin kökenleri, hikâyeleri tasnif ve tahlil etme metotları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk hikâyelerinin kökenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Halk hikâyelerinin özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Destandan halk hikâyesine geçiş | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Halk hikayelerinin yapı ve şekil özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Destan tipi halk hikâyeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Dede Korkut Kitabı üzerinde hikâye incelemeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Dede Korkut Kitabı üzerinde hikâye incelemeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dede Korkut Kitabı üzerinde hikâye incelemeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Ferhat ile Şirin Hikâyesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Tahir ile Zühre Hikâyesi ve Eli file Mahmut Hikayesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Âşık Garip ve Âşık Kerem Hikâyeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Kerem ile Aslı Hikâyesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Ercişli Emrah ve Selvihan Hikâyesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Realist Türk Halk Hikâyeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elçin, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara 1998. | |
2 | Oğuz, M. Öcal vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayıncılık, Ankara 2004. | |
3 | Güzel, Abdurrahman-Torun Ali, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2004. | |
4 | Gökyay, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973. | |
5 | Gökyay, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |