|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültürel animasyon kavramı, halkbilimi öğeleri ile birlikte ele alınacaktır. Ayrıca derste, “kültürel animasyon” kavramına, kültürel öğelerin sürekliliğini sağlarken içlerinin boşaltılmadan dolaşıma sunulması bağlamında yaklaşılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk kültürünün somut ve somut olmayan kültürel mirasının kültürel animasyon tasarımı çerçevesinde yeniden değerlendirilmesi konusunda akademik, eleştirel bir bakış kazanacaklar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kültürel öğelerin animasyon, kültür turizmi, kültür yönetimi, kültür politikaları ve kültür endüstrisi alanlarında pratik kullanımlarını deneyimleyecekler. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültüre ilişkin unsurların animasyonda kullanımını değerlendirebileceklerdir. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültürel animasyon kavramına teorik yaklaşımlar, Kültür endüstrisi, kültür ekonomisi ve kültürel animasyon somut olmayan kültürel mirasın animasyon stratejilerindeki yeri ve kültürel miras yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Dünyada Animasyonun Gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Walt Disney ve Disney Şirketi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Türkiye'de Animasyonun Tarihi Gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Türkiye'de animasyon ve TRT | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Türkiye'de çizgi film sektörü | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Görsel Tasarım ve Çizgi filmler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görsel İletişim ve Tasarım | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Görsel iletişim tasarımı ve kültürel değerler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Türk Çizgi filmlerinde kültürel kodlamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Nevşehir Turizmi ve Kültürel Animasyon | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Halk kültürü temsillerinde öz oryantalist yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Kültürel mirası koruma ve sanal gerçeklik | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Berger, John, Görme Biçimleri, çev. Yurdanur Salman, Metis, İstanbul 2006. | |
2 | Gürçayır, Selcan, Folklorun Sahtesi: Fakelore, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2007. | |
3 | Methews, Ryan & Wacker, Watts, Senin Hikayen Ne? MedieCat Yayınları, İstanbul 1999. | |
4 | Oğuz, Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002. | |
5 | Rapeille, Clotaire, Kültür Kodu, Fgp Yayıncılık, İstanbul 2009. | |
6 | Ritzer, George, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003. | |
7 | Simmons, Annette, Etkileme ve İkna Sanatında Hikâyenin Gücü, çev. Gökçesu Tamer, MediaCat Yayınları, İstanbul 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |