Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 308 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 308 Adı: KÜLTÜREL ANİMASYON VE TASARIMCILIK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kültürel animasyon kavramı, halkbilimi öğeleri ile birlikte ele alınacaktır. Ayrıca derste, “kültürel animasyon” kavramına, kültürel öğelerin sürekliliğini sağlarken içlerinin boşaltılmadan dolaşıma sunulması bağlamında yaklaşılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk kültürünün somut ve somut olmayan kültürel mirasının kültürel animasyon tasarımı çerçevesinde yeniden değerlendirilmesi konusunda akademik, eleştirel bir bakış kazanacaklar. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kültürel öğelerin animasyon, kültür turizmi, kültür yönetimi, kültür politikaları ve kültür endüstrisi alanlarında pratik kullanımlarını deneyimleyecekler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kültüre ilişkin unsurların animasyonda kullanımını değerlendirebileceklerdir. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir.
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kültürel animasyon kavramına teorik yaklaşımlar, Kültür endüstrisi, kültür ekonomisi ve kültürel animasyon somut olmayan kültürel mirasın animasyon stratejilerindeki yeri ve kültürel miras yönetimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Dünyada Animasyonun Gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Walt Disney ve Disney Şirketi Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Türkiye'de Animasyonun Tarihi Gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Türkiye'de animasyon ve TRT Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Türkiye'de çizgi film sektörü Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Görsel Tasarım ve Çizgi filmler Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Görsel İletişim ve Tasarım Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Görsel iletişim tasarımı ve kültürel değerler Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Türk Çizgi filmlerinde kültürel kodlamalar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Nevşehir Turizmi ve Kültürel Animasyon Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Halk kültürü temsillerinde öz oryantalist yaklaşımlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Kültürel mirası koruma ve sanal gerçeklik Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Berger, John, Görme Biçimleri, çev. Yurdanur Salman, Metis, İstanbul 2006.
2 Gürçayır, Selcan, Folklorun Sahtesi: Fakelore, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2007.
3 Methews, Ryan & Wacker, Watts, Senin Hikayen Ne? MedieCat Yayınları, İstanbul 1999.
4 Oğuz, Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002.
5 Rapeille, Clotaire, Kültür Kodu, Fgp Yayıncılık, İstanbul 2009.
6 Ritzer, George, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
7 Simmons, Annette, Etkileme ve İkna Sanatında Hikâyenin Gücü, çev. Gökçesu Tamer, MediaCat Yayınları, İstanbul 2008.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 2 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 5 2 10
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90