|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste kültür ile ilgili kavram ve yaklaşımlar, halk kültürü, popüler kültür, kitle kültürü, tüketim kültürü, kültür değişmeleri örnek veri ve alanlardan hareketle tartışılacak ve değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı kültür bilimi kapsamında kültür ile ilgili kavram ve yaklaşımları öğrenir, |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk kültürünü, popüler kültürü, kitle kültürünü, tüketim kültürünü, kültür değişmelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örnek veri ve alanlardan hareketle kültürel değişmeleri açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültürle ilgili kavramları açıklama, halk kültürü, popüler kültür, kitle kültürü kavramları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Popüler Kültür ve Yüksek Kültür | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Popüler Kültür ve İletişim | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Popüler Kültür ve Sanat | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Medya, Popüler Kültür ve Toplumsal Değişim | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Geleneksel Değerler ve Popüler Kültür | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Folklor ve Popüler Kültür | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Folklor ve Popüler Kültür | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Popüler Kültür ve Halk Kültürünün Yeniden Üretimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Popüler Kültür ve Halk Kültürünün Yeniden Üretimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Popüler Kültür, Geleneksel Değerler ve Küreselleşme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Şehirleşme ve Halk Kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Şehirleşme ve Halk Kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gans, H.J. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, YKY., İstanbul,2007. | |
2 | Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2008. | |
3 | Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara. 2012. | |
4 | Wernick, A., Promosyon Kültürü (Çev. Osman Akınhay), Bilim ve Sanat, Ankara, 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 5 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |