|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Nazarî bilgilerin paralelinde uygulamalı olarak anlatılan dersin sonucunda öğrencinin uygulama yapabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulamalı müzik çalışması yapabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alanında öz güveni yüksek akademik anlamda ve kişilik olarak etkin ve yetkin bilim adamı olurlar. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanıma sahip olurlar. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip bireyler olurlar. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uygulamalı halk müziği, halk çalgıları ve etnomüzikoloji. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müziğin doğuşu ve tarihsel gelişimi, işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Kültür sistemi içinde müzik, Türk müziği ve batı müziği ses sistemleri, günümüz Türkiyesinde müzik türleri, Türk müziği, ses sistemine dayalı müzik türleri, batı müziği ses sistemine dayalı müzik türleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Kültür sistemi içinde müzik, Türk müziği ve batı müziği ses sistemleri, günümüz Türkiyesinde müzik türleri, Türk müziği ses sistemine dayalı müzik türleri, batı müziği ses sistemine dayalı müzik türleri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Kırık havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Kırık havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Uzun havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Uzun havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halk çalgılarının tarihsel süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Halk çalgılarının yapımına teknik açıdan bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Halk çalgılarının yapımına teknik açıdan bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Telli tezeneli halk çalgıları (Bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Yaylı halk çalgıları (Bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu). | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Nefesli halk çalgıları (bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Vurmalı halk çalgıları(bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Perdeler, Ankara 1994. | |
2 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Eser Analizi, İzmir 1993. | |
3 | Arseven, Veysel, Açıklamalı Türk Halk Müziği Bibliyografyası, Ankara 1972. | |
4 | Bartok, Bela, Küçük Asya’dan Türk Halk Musikisi; Çev. Bülent Aksoy, İstanbul 1991. | |
5 | Gazimihal, M.Ragıp, Anadolu Türküleri ve Musikî İstikbalimiz, (Hazırlayan: Metin Özarslan), İstanbul 1928. | |
6 | Gazimihal, M.Ragıp, Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Ankara 1975. | |
7 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III, (Hazırlayan: Nail Tan-Ahmet Çakır), Ankara 1997. | |
8 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Nefesli Çalgıları, Ankara 2001. | |
9 | Güray, Cenk, Tarihsel Süreç İçinde Makamlar, İstanbul 1997. | |
10 | Kaynar, Ümit, Türk Halk Kültürü ve Müziği, İstanbul 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |