|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk hekimliği konusuna giren pratiklerin işlev ve mahiyetini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk hekimliğine ait temel kavram ve terimleri kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk hekimliği konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halk hekimliği konusuna giren pratiklerin yapıları, |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk hekimliği konusuna giren pratikler ve bunların işlev ve mahiyetleri incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk Hekimliği ve Halk Hekimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Halk Hekimliğinin Kökenleri Kültler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Halk Hekimliğinin Kökenleri Kültler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Halk Hekimliğinin Kökenleri Kültler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Halk Hekimliğinin Kökenleri Büyü | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Halk Hekimliğinin Kökenleri Din | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Türk Halk Hekimliğinin Tarihi Gelişimi İslamiyet’ten Önce Türk Halk Hekimliği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Halk Hekimliğinin Tarihi Gelişimi İslamiyet ve Türk Halk Hekimliği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Türk Halk Hekimliğinin Tarihi Gelişimi Günümüzde Halk Hekimliği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Halk Hekimliğinde Sağaltma Yöntem ve Teknikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | TÜRK HALK HEKİMLİĞİNDE OCAKLAR Ocak Kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Ocak Olma Yolları ve Ocakların Özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Ocakların Tedavi Yöntem ve Teknikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Anadolu Coğrafyası Sağaltma Ocakları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Araz, Rıfat, Harput’ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, AKM Yay., Ankara 1995. | |
2 | Alptekin, A. Berat, “Halk Hikâyelerinde Halk Hekimliği”, Milli Folklor, S. 86, s. 5-19. | |
3 | Yaylagül, Ö., Anadolu’da Yaşayan Halk Hekimliği, Milli Folklor, S. 103, s. 48-58. | |
4 | Baysal, Nagehan Gelenek ve Değişim Ekseninde Trabzon Halk Hekimliği Üzerine Bir Araştırma, Gece Kitaplığı Yay. 2014. | |
5 | Akman, Eyüp, Türk Halk Hekimliğinde Ocaklık Geleneği ve Safranbolu’daki Ocaklar, Kastamonu Eğitim Dergisi, Mart 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |