Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 313 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 313 Adı: UYGULAMALI HALK BİLİMİ VE MÜZECİLİĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kültür politikaları ve uygulamalı folklor arasındaki ilişkiyi kavramak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halk biliminde bütüncül bakış yaklaşımlarından biri olan uygulamalı çalışmaları gerçekleştirebilir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünyada uygulamalı halk bilimi alanında yapılan çalışmaları tanır ve takip edebilir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Belgesel filmin yapısal özelliklerini inceleyebilir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Uygulamalı halk bilimi çalışlarını gerçekleştirebilir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uygulamalı halkbilimin doğuşu, çalışma alanları ve görsel basın, çekim teknikleri ve uygulamalı folklor çalışmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal bilimlerde bütüncül bakış: Uygulamalı halkbilimin doğuşu. Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Sosyal bilimlerde bütüncül bakış: Uygulamalı halkbilimin doğuşu. Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Uygulamalı halkbilimin çalışma alanları ve görsel basın Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Uygulamalı halkbilimin çalışma alanları ve görsel basın Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Halk hayatı ve gündelik hayat kuramları arasındaki ilişki Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Folklor ve Fakelore tartışmalarının uygulamalı folklor bağlamında değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Görme konuşmadan önce gelir: Görme Biçimleri ve Belgesel dili Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Görme konuşmadan önce gelmiştir: Görme Biçimleri ve Belgesel dili/ Belgesel filmin yapısal özellikleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Çok fazla sözcük öldürür: Belgeselde sözlü anlatım Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Göz ve kulak algılaması: Görüntü ve sesin farklı güçleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Çekim teknikleri ve çalışması Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Çekim teknikleri ve çalışması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Çekim teknikleri ve çalışması Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Barnard, Malcolm, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya, Ankara 2002.
2 Berger, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul 2006.
3 Gülesin Nemutlu vd., Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul Bilgi Üniv. Yay., 2008.
4 Armand Mattelart ve Erik Neveu, Kültürel İncelemelere Giriş, İstanbul Bilgi Üniv. Yay., 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90