|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültür politikaları ve uygulamalı folklor arasındaki ilişkiyi kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk biliminde bütüncül bakış yaklaşımlarından biri olan uygulamalı çalışmaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyada uygulamalı halk bilimi alanında yapılan çalışmaları tanır ve takip edebilir. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Belgesel filmin yapısal özelliklerini inceleyebilir. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Uygulamalı halk bilimi çalışlarını gerçekleştirebilir. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uygulamalı halkbilimin doğuşu, çalışma alanları ve görsel basın, çekim teknikleri ve uygulamalı folklor çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal bilimlerde bütüncül bakış: Uygulamalı halkbilimin doğuşu. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Sosyal bilimlerde bütüncül bakış: Uygulamalı halkbilimin doğuşu. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Uygulamalı halkbilimin çalışma alanları ve görsel basın | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Uygulamalı halkbilimin çalışma alanları ve görsel basın | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Halk hayatı ve gündelik hayat kuramları arasındaki ilişki | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Folklor ve Fakelore tartışmalarının uygulamalı folklor bağlamında değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Görme konuşmadan önce gelir: Görme Biçimleri ve Belgesel dili | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görme konuşmadan önce gelmiştir: Görme Biçimleri ve Belgesel dili/ Belgesel filmin yapısal özellikleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Çok fazla sözcük öldürür: Belgeselde sözlü anlatım | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Göz ve kulak algılaması: Görüntü ve sesin farklı güçleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Çekim teknikleri ve çalışması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Çekim teknikleri ve çalışması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Çekim teknikleri ve çalışması | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Barnard, Malcolm, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya, Ankara 2002. | |
2 | Berger, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul 2006. | |
3 | Gülesin Nemutlu vd., Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul Bilgi Üniv. Yay., 2008. | |
4 | Armand Mattelart ve Erik Neveu, Kültürel İncelemelere Giriş, İstanbul Bilgi Üniv. Yay., 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |