|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kültür politikaları ve uygulamalı folklor arasındaki ilişkiyi kavramak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halk biliminde bütüncül bakış yaklaşımlarından biri olan uygulamalı çalışmaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünyada uygulamalı halk bilimi alanında yapılan çalışmaları tanır ve takip edebilir. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Belgesel filmin yapısal özelliklerini inceleyebilir. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Uygulamalı halk bilimi çalışlarını gerçekleştirebilir. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Uygulamalı halkbilimin doğuşu, çalışma alanları ve görsel basın, çekim teknikleri ve uygulamalı folklor çalışmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal bilimlerde bütüncül bakış: Uygulamalı halkbilimin doğuşu. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Sosyal bilimlerde bütüncül bakış: Uygulamalı halkbilimin doğuşu. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Uygulamalı halkbilimin çalışma alanları ve görsel basın | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Uygulamalı halkbilimin çalışma alanları ve görsel basın | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Halk hayatı ve gündelik hayat kuramları arasındaki ilişki | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Folklor ve Fakelore tartışmalarının uygulamalı folklor bağlamında değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Görme konuşmadan önce gelir: Görme Biçimleri ve Belgesel dili | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Görme konuşmadan önce gelmiştir: Görme Biçimleri ve Belgesel dili/ Belgesel filmin yapısal özellikleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Çok fazla sözcük öldürür: Belgeselde sözlü anlatım | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Göz ve kulak algılaması: Görüntü ve sesin farklı güçleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Çekim teknikleri ve çalışması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Çekim teknikleri ve çalışması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Çekim teknikleri ve çalışması | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Barnard, Malcolm, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya, Ankara 2002. | |
| 2 | Berger, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul 2006. | |
| 3 | Gülesin Nemutlu vd., Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul Bilgi Üniv. Yay., 2008. | |
| 4 | Armand Mattelart ve Erik Neveu, Kültürel İncelemelere Giriş, İstanbul Bilgi Üniv. Yay., 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||