Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 315 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 315 Adı: KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR BİLİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Karşılaştırmalı kültür biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını, kültür değişmelerini medya-kültür/edebiyat etkileşimini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karşılaştırmalı kültür bilimi araştırmalarının tarihini, temel kavramları ve yaklaşımlarını kavrar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye’deki kültür değişmelerini, sözlü kültürden yazılı kültür geçişi, medya- kültür ve edebiyat etkileşimini açıklayabilir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisini açıklayabilir ve yorumlayabilir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kültür değişmelerini ve nedenlerini açıklayabilir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste dünyada ve Türkiye’de karşılaştırmalı kültür biliminin tarihi, temel kavram ve yaklaşımları ile konuları, Türkiye’deki kültür değişmeleri, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş, medya-kültür ve edebiyat etkileşimi, radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisi tartışılacak ve değerlendirilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür bilimi araştırmalar tarihi Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Kültür biliminin temel konuları, kavram ve yaklaşımları Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Kültür değişmeleri ve sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Medya- kültür ve edebiyat etkileşimi Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Yazılı medya ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Mizah basını ve çizgi/öykü roman Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Magazin basını ve kültür değişmeleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Medya, kültür/edebiyat ve siyaset etkileşimi Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Radyo ve kültür değişmeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Radyo ve edebiyat (sözlü ve yazılı edebiyat) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Radyo ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.
2 Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara 2012.
3 Özdemir, Nebi, “Türk Edebiyatı ve Medya”, Milli Folklor,70, 2006, s. 7-21.
4 Koloğlu, Orhan, Osmanlı’dan 21. Yüzyıla Basın Tarihi, Pozitif Yay., İstanbul 2006.
5 Dinçmen, Gülben, Radyolu Yıllar, Geniş Kitaplık Yayınları, İstanbul 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 92