|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sözlü kültür ortamı, âşıklık geleneği ve kahvehaneler, Garp Ocakları ve ordu şairleri ile yüzyıllara göre Âşık edebiyatının önemli temsilcileri ile eserleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sözlü ve yazılı kültür ortamı/ortamları kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Âşık edebiyatı ürünlerinin sözlü kültür bağlamındaki yaratım, aktarım ve yayılma koşullarını kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Âşık edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Âşık edebiyatı ve kahvehane ilişkisini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Garp Ocakları ve ordu şairleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yüzyıllara göre Âşık edebiyatının önemli temsilcilerini ve bunların eserlerini tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözlü kültür ortamı, âşıklık geleneği ve kahvehaneler, Garp Ocakları ve ordu şairleri ile yüzyıllara göre Âşık edebiyatının önemli temsilcileri ile eserleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma |
2 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma |
3 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma |
4 | XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma |
5 | XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
6 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
7 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
10 | XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
11 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
12 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
13 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
14 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
15 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara 2008 | |
2 | Oğuz, Öcal; Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay, Ankara 2010 | |
3 | Tan, Nail; Halkbilimi (Folklor), Genel Bilgiler, Abo ayınevi. | |
4 | Örnek, Sedat Veyis, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakalığı Yayınları, 1995 | |
5 | Karabaş, Seyfi, Bütüncül Türk Budun Bilimine Doğru, ODTÜ yay.,1981 | |
6 | Yıldırım, Dursun, Türk Bitiği, Akçağ Yay., Ankara 1998 | |
7 | Köprülü, M. Fuad, Saz Şairleri, Akçağ Yayınları, Ankara 2002 | |
8 | Kabaklı, Mehmet; Âşık Edebiyatı, Türk Edebiyatı Vakfı | |
9 | Günay, Umay, Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneğinde Rüya Motifi, Akçağ Yay., Ankara 2007 | |
10 | Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yay. Ankara 2000 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |