|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültürün kuşaktan kuşağa geçişinde “yaygın eğitim” kurumları olarak etkin olan medyanın rolünü kavratmak ve medyadaki model ve uygulamalara yönelik eleştirel okumaları yaptırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Türk halkbilimi alanıyla ilgili herhangi bir konuda ortalamanın üstünde konuşabilecek bilgi ve deneyime sahip olurlar. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Medyanın etkisi ve gücünü açıklayabilirler. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-23 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Medyanın etkisi ve gücünü açıklayabilirler. |
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Geleneksel kültürün medyada ticari amaçla kullanımı üzerine tartışabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerle, Uygulamalı halkbilimi ve UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi’nde ortaya konulan görüşler doğrultusunda kültürün kuşaktan kuşağa geçişinde “kültür –medya” yaklaşımlarının rolü tartışılacak ve bu alandaki uygulama çalışmaları ve kuramlar üzerinden eleştirel okumalar yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür ve medya | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | SOKÜM’de örgün ve yaygın eğitim | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | SOKÜM’de örgün ve yaygın eğitim | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Medyanın mit ve masal dünyası | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Sinemada fakelore: Tarkan ve Karaoğlan | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Bir dönemin Türk filmlerinde gelenek algısı: “Batsın bu töre!” | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Türkücü filmleri veya halk hikâyeleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Televizyon haberleri ve âşık destanları | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Reklamlar ve kültürler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Diziler: Yeni gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Diziler: Yeni kahramanlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Diziler: Deyimler | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Belgeseller: “Gezelim Duralım” | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Belgeseller: Yerelin küreselleşmesi | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008. | |
2 | Oğuz, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009. | |
3 | Ekici, Metin, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara 2004 | |
4 | Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |