Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 316 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 316 Adı: GELENEKSEL KÜLTÜR VE MEDYA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kültürün kuşaktan kuşağa geçişinde “yaygın eğitim” kurumları olarak etkin olan medyanın rolünü kavratmak ve medyadaki model ve uygulamalara yönelik eleştirel okumaları yaptırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler Türk halkbilimi alanıyla ilgili herhangi bir konuda ortalamanın üstünde konuşabilecek bilgi ve deneyime sahip olurlar. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Medyanın etkisi ve gücünü açıklayabilirler. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
PÇ-23 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Medyanın etkisi ve gücünü açıklayabilirler. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Geleneksel kültürün medyada ticari amaçla kullanımı üzerine tartışabilir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencilerle, Uygulamalı halkbilimi ve UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi’nde ortaya konulan görüşler doğrultusunda kültürün kuşaktan kuşağa geçişinde “kültür –medya” yaklaşımlarının rolü tartışılacak ve bu alandaki uygulama çalışmaları ve kuramlar üzerinden eleştirel okumalar yapılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür ve medya Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 SOKÜM’de örgün ve yaygın eğitim Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 SOKÜM’de örgün ve yaygın eğitim Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Medyanın mit ve masal dünyası Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Sinemada fakelore: Tarkan ve Karaoğlan Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Bir dönemin Türk filmlerinde gelenek algısı: “Batsın bu töre!” Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Türkücü filmleri veya halk hikâyeleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Televizyon haberleri ve âşık destanları Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Reklamlar ve kültürler Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Diziler: Yeni gelenekler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Diziler: Yeni kahramanlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Diziler: Deyimler Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Belgeseller: “Gezelim Duralım” Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Belgeseller: Yerelin küreselleşmesi Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.
2 Oğuz, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009.
3 Ekici, Metin, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara 2004
4 Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90