|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciler halkın estetik anlayışı içerisinde oluşan resim anlayışlarının gelişim evrelerini anlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkın resim anlayışı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Modern resim anlayışının gelişiminde halk resminin rolünün kavrar. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halk resminin uygulama örnekleri hakkında bilgi sahibi olur ve benzer çalışmalar yapabilir. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk resminin tanımı ve içeriği, uygulama örnekleri, Dünya’da ve Türkiye’de halk resminden etkilenen sanat akımları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk resmi: tanımı, kapsamı ve içeriği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Halk resminin gelişim evreleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Halk resminin gelişim evreleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Taşbaskı resimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Gölge oyunu tasvirleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Kaligrafik (yazı-resim) resimler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Camaltı resimler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çeyiz sandıkları vb. eşya üzerinde yer alan resimler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Duvar resimleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Ulaşım araçları üzerindeki resimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Çeyiz sandıkları vb. eşya üzerinde yer alan resimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Dünya’da ve Türkiye’de halkın gündelik yaşamından etkilenen resim anlayışları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Dünya’da ve Türkiye’de halkın gündelik yaşamından etkilenen resim anlayışları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksel, Malik, Sanat ve Folklor, Kapı Yay., İstanbul, 2011. | |
2 | Aksel, Malik, Anadolu Halk Resmi, Kapı Yay., İstanbul, 2010. | |
3 | And, Metin Minyatürlerle Osmanlı İslam Mitologyası, YKY Yay., İstanbul, 2000. | |
4 | And, Metin Minyatürlerle Osmanlı İslam Mitologyası, YKY Yay., İstanbul, 2000. | |
5 | Özhan, Mevlüt, Kukla Ve Gölge Tiyatrosu Karagöz - Kukla Tasviri Yapımı Ve Oynatımı Kukla Ve Sahneler, Bursa Kültür A.Ş., Bursa, 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |