|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Epik destan kavramının kapsamını, araştırma yöntemini öğretmek ve Türk epik destan geleneği ile dünya epik destan gelenekleri arasında karşılaştırma yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Epik destan araştırmalarının konusunu, kapsamını, yöntemini ve temel kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Epik destan geleneği araştırmaları tarihçesini öğrenir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk epik destan geleneği ile, Sümer, Yunan, İran, Fin, Eston, İngiliz, Fransız, Alman, Rus, Ukrayn, Arap, Hint, Boşnak, Bulgar, Sırp, Moğol ve Tibet epik destanları arasında, tema, kahraman, motif, yapı, işlev ve icra bakımlarından karşılaştırmalar yapar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Epik destan araştırmalarının konusu, kapsamı, yöntemi ve temel kavramları Epik destan geleneği araştırmaları tarihçesi Türk epik destan geleneği ile, Sümer, Yunan, İran, Fin, Eston, İngiliz, Fransız, Alman, Rus, Ukrayn, Arap, Hint, Boşnak, Bulgar, Sırp, Moğol ve Tibet epik destanları arasında, tema, kahraman, motif, yapı, işlev ve icra bakımlarından karşılaştırmalar yapılarak incelenmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Epik kavramı ve tanımı | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Türk epik destan araştırmalarının tarihçesi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Türk destanlarının teşekkülü; Türk destanlarının tasnifi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Sözlü kültür ortamında destancılar ve dinleyicileri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Sözlü kültür ortamında destanların icra bağlamları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Destanların dil ve üslup özellikleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Türk destan geleneğinde tipler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk destanlarında zaman, mekân ve temalar | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Türk destanlarında ortak motiflerin sıralanış düzeni ve motif indeksi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Türk destanları Sümer- Yunan- İran destanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Türk destanları- Arap- Fin-Estonya- Rus destanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Türk destanları- Fransız- Alman- İngiliz- Sırp destanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Türk destanları- Bosna- Bulgar- Ukrayna-Moğol- Tibet destanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ben-Amos, D. (Folklore Genres. Austin: University of Texas Press,1976. | |
2 | Çobanoğlu, Ö. Türk Dünyası Epik Destan Geleneği Ankara: Akçağ Yayınları, 2003. | |
3 | Yıldırım, D. Türk Bitiği. Ankara: Akçağ Yayınları,1998. | |
4 | Sakaoğlu, Salim, Duymaz, Ali, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2014 | |
5 | Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay,2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |