|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Devletlerin siyasi ideolojileri ve uluslar arası ilişkilerinin oluşmasında halk bilimi unsurlarının kullanımı yöntemlerini incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler derslerde siyaset ve halk bilim ilişkilerini kavrar |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Siyasi tarih içinde halk biliminin rolünü inceler |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüz Siyasi söylemlerini halk bilimi açsından değerlendirebilir |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyaset Halk Bilimi İlişkisi, Dünya’da ve Türkiye’de Halkbilimi Çalışmaları, UNESCO, Siyasi söylem analizi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Siyaset ve Halk Bilimi ilişkisi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Almanya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : İngiltere Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Fransa Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Japonya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Finlandiya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : İspanya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Sovyet Cumhuriyetler Birliği Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Türk Dünyası Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Türkiye’de Yaşayan Siyasi Olaylar ve Halkbilimi Çalışmaları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Türkiye’de Halk Bilimi Çalışmaları ve Üniversiteler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | UNESCO ve Uluslar arası ilişkiler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Örneklerle Siyasi Söylem Analizi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdemir, Nebi vd., Dünya Halk Bilimi Çalışmaları Tarihi, Milli Folklor Yayınları, Ankara, 2003 | |
2 | M. Öcal Oğuz. (Edt),Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay, Ankara, 2012 | |
3 | M. Öcal Oğuz vd., Halk Bilimi Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2008 | |
4 | M. Öcal Oğuz vd., Halk Bilimi Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2005 | |
5 | M. Öcal Oğuz vd., Halk Bilimi Kuramlar ve Yaklaşımlar 3, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2009 | |
6 | Öztürkmen, Arzu, Folklor ve Milliyetçilik, İletişim Yay. İstanbul, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |