|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel halkbiliminin kapsamını ve araştırma yöntemini öğretmek; belgesel film yapmayı ve yorumlamayı kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel halkbilimi kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Etnografik film ve görsel halkbilimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halkbiliminde görüntüye dayalı bir araştırma ve inceleme yöntemi olarak belgesel ve etnografik film yapımının tarihçesi, çekim teknikleri ve kuramsal yorumlama yöntemlerini tanır ve açıklar. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etnofotografi kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlar, Etnofotografi Sinema halk bilimi İlişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etnofotografi konusu ve kapsamı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Etnofotografinin temel kavramları ve çalışma yöntemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Belgesel; belgesel fotoğraf; belgeselin tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Anlatma ve anlama aracı olarak fotoğraf | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Doğrudan fotoğraf | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Fotoğraflama davranışı; fotoğraf yoluyla toplumsal bir etki yaratmak | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Öznel belgesel; Sosyal belgesel | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyolojik belgesel; Tanımlayıcı belgesel | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Halkbiliminde görsel malzemenin elde edilmesi ve rolü | Anlatma ,Tartışma Yöntemi |
11 | Görsel halkbilimi ve eğitim, aktarım | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Etnografik film ve konuların analizi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi |
13 | Belgesel fotoğraf ve belgesel film hazırlamak | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Belgesel fotoğraf ve belgesel filmin halkbiliminin alt dallarında kullanımı | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Toelken, Barre. The Dynamics of Folklore. Boston: Hougto Miffin Company,1979. | |
2 | Özakman, T. Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Tiyatro, Radyo, Televizyon, Sinema. İstanbul: Bilgi Yayınevi,1998. | |
3 | Öngören, M.T. (Senaryo ve Yapım I-II-III. İstanbul: Alan Yay, 1985 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |