Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 418 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 418 Adı: ETNOFOTOGRAFİ VE SİNEMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET EMİN DEDE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Görsel halkbiliminin kapsamını ve araştırma yöntemini öğretmek; belgesel film yapmayı ve yorumlamayı kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Görsel halkbilimi kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Etnografik film ve görsel halkbilimi hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Halkbiliminde görüntüye dayalı bir araştırma ve inceleme yöntemi olarak belgesel ve etnografik film yapımının tarihçesi, çekim teknikleri ve kuramsal yorumlama yöntemlerini tanır ve açıklar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Etnofotografi kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlar, Etnofotografi Sinema halk bilimi İlişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etnofotografi konusu ve kapsamı Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Etnofotografinin temel kavramları ve çalışma yöntemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Belgesel; belgesel fotoğraf; belgeselin tarihi Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Anlatma ve anlama aracı olarak fotoğraf Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Doğrudan fotoğraf Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Fotoğraflama davranışı; fotoğraf yoluyla toplumsal bir etki yaratmak Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Öznel belgesel; Sosyal belgesel Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Sosyolojik belgesel; Tanımlayıcı belgesel Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Halkbiliminde görsel malzemenin elde edilmesi ve rolü Anlatma ,Tartışma Yöntemi
11 Görsel halkbilimi ve eğitim, aktarım Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Etnografik film ve konuların analizi Anlatma ,Tartışma Yöntemi
13 Belgesel fotoğraf ve belgesel film hazırlamak Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Belgesel fotoğraf ve belgesel filmin halkbiliminin alt dallarında kullanımı Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Toelken, Barre. The Dynamics of Folklore. Boston: Hougto Miffin Company,1979.
2 Özakman, T. Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Tiyatro, Radyo, Televizyon, Sinema. İstanbul: Bilgi Yayınevi,1998.
3 Öngören, M.T. (Senaryo ve Yapım I-II-III. İstanbul: Alan Yay, 1985
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90