|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültür değişmeleri temelinde temel kavramları ve yaklaşımları belirleme, Türk sözlü kültürünü belirleme, Türk yazılı kültürünü sınıflandırma, Sözlü kültürden yazıla kültüre dönüşümü belirtme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Konuyla ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklayabilecek, |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'deki kültürel dönüşümleri, araç, ürün, aktör, bağlamında değerlendirebilecek, |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Süreklilikler ve değişmeler temelinde kültürü açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültür değişmeleri: Temel kavramlar ve yaklaşımlar, Sözlü Kültür, yazılı kültür, sözlü kültür-yazılı kültür dönüşümü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel giriş: kültür ve medeniyet nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Serbest kültür değişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Mecburi kültür değişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Türkiye'de kültür değişimi tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Türkiye'de kültür değişimi tarihi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Türkiye'de serbest ve mecburi kültür değişimi tarihi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Kültür değişiminin sosyolojik boyutu | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür değişiminin psikolojik boyutu | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Avrupa'ya yönelen Türk kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Avrupa'ya yönelen Türk kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Türk kültüründe bilimin yeri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
13 | Bilimsel ilerlemenin kültürel değişime etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Eğitimin kültürel gelişime etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ong, J.W. Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi(Çev. S. Banon), İstanbul: Metis Yay.,1995,. | |
2 | Özdemir, Nebi. Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü. Ankara: Akçağ Yayınları, 2005. | |
3 | Özdemir, Nebi. Türkiye’de Sözlü Kültürden Yazılı Kültüre Geçiş ve Meddahlık-Medya İlişkisi, Mitten Meddaha Türk Anlatıları Uluslararası Sempozyum Bildirileri, Gazi Üniversitesi, THBMER Yayını, Ankara, 2006. | |
4 | Özdemir, Nebi, Osmanlı Tüketim Kültürü, Eğlence ve Yazılı Medya İlişkisii, Milli Folklor, 73, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |