Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖ503 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖ503 Adı: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
DÖÇ-2 Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme PÇ-9 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar. Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri. Program geliştirmede yeni yönelimler. Program tasarısı modelleri. İçerik düzenleme yaklaşımları. Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler. Program değerlendirme modelleri. Program tasarısı hazırlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri Tartışma, grup çalışması, anlatım
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri Tartışma, grup çalışması, anlatım
3 Eğitim programı tasarımları Tartışma, grup çalışması, anlatım
4 Program geliştirme modelleri Tartışma, grup çalışması, anlatım
5 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi Tartışma, grup çalışması, anlatım
6 Hedefler ve sınıflandırılması Tartışma, grup çalışması, anlatım
7 Hedef-davranışların yazılması Tartışma, grup çalışması, anlatım
8 Ara Sınav
9 İçerik analizi ve düzenlenmesi Tartışma, grup çalışması, anlatım
10 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi Tartışma, grup çalışması, anlatım
11 Sınama durumlarının düzenlenmesi Tartışma, grup çalışması, anlatım
12 Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması Tartışma, grup çalışması, anlatım
13 Program tasarılarının incelenmesi Tartışma, grup çalışması, anlatım
14 Genel Değerlendirme Tartışma, grup çalışması, anlatım
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
2 Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 1 20
Final Sınavı 1 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 7 7
0
0
Toplam İş Yükü 204