|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
|
DÖÇ-2 | Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme |
PÇ-9 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar. Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri. Program geliştirmede yeni yönelimler. Program tasarısı modelleri. İçerik düzenleme yaklaşımları. Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler. Program değerlendirme modelleri. Program tasarısı hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
3 | Eğitim programı tasarımları | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
4 | Program geliştirme modelleri | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
5 | İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
6 | Hedefler ve sınıflandırılması | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
7 | Hedef-davranışların yazılması | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | İçerik analizi ve düzenlenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
10 | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
11 | Sınama durumlarının düzenlenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
12 | Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
13 | Program tasarılarının incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışma, grup çalışması, anlatım |
15 | Final Sınavı | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
2 | Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 204 |