Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖ514 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖ514 Adı: HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PERİHAN ULUCAN (perihanulucan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çeşitli kurum ve kuruluşlarda insan gücü yetiştirmeye yönelik hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim ve öğretimde yeni yönelimleri kavrayabilme (etkin öğrenme, çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşamboyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb.) PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hizmet içi eğitim, yetişkinler eğitimi kavramları ile birlikte kalkınmada yaratılması gerekli olan insan gücü kavramının tartışılması. Bu tür eğitimi yaratan sebepler, bu eğitimi güdüleme yöntemleri ve giderek hizmet içi eğitim programlarının nasıl oluşturulduğu üzerinde durulması. Program geliştirme ile ilgili öğeler ve bunlar arasındaki ilişkilerin, kurumların hizmet-içi eğitim programlarında uygulanması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet içi Eğitimde program planlama ve temel kavramlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
2 Hizmet içi Eğitimde program geliştirmenin planlanması, ihtiyaç analizi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
3 Hedeflerin belirlenmesi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
4 Hedeflerin yazılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
5 İçerik, Belirtke tablosu ve Ünite analizi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
6 İçerik, Belirtke tablosu ve Ünite analizi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
7 Öğrenme yaşantıları Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
8 Ara Sınav
9 Öğretme durumları Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
10 Öğretme durumları Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
11 Sınama durumlarını düzenleme Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
12 Programın uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
13 Programın uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
14 Programın uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
15 Programın değerlendirilmesi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 10 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 7 7
0
0
Toplam İş Yükü 204