|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PERİHAN ULUCAN (perihanulucan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çeşitli kurum ve kuruluşlarda insan gücü yetiştirmeye yönelik hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ve öğretimde yeni yönelimleri kavrayabilme (etkin öğrenme, çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşamboyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb.) |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hizmet içi eğitim, yetişkinler eğitimi kavramları ile birlikte kalkınmada yaratılması gerekli olan insan gücü kavramının tartışılması. Bu tür eğitimi yaratan sebepler, bu eğitimi güdüleme yöntemleri ve giderek hizmet içi eğitim programlarının nasıl oluşturulduğu üzerinde durulması. Program geliştirme ile ilgili öğeler ve bunlar arasındaki ilişkilerin, kurumların hizmet-içi eğitim programlarında uygulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hizmet içi Eğitimde program planlama ve temel kavramlar | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
2 | Hizmet içi Eğitimde program geliştirmenin planlanması, ihtiyaç analizi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
3 | Hedeflerin belirlenmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
4 | Hedeflerin yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
5 | İçerik, Belirtke tablosu ve Ünite analizi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
6 | İçerik, Belirtke tablosu ve Ünite analizi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
7 | Öğrenme yaşantıları | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretme durumları | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
10 | Öğretme durumları | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
11 | Sınama durumlarını düzenleme | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
12 | Programın uygulanması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
13 | Programın uygulanması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
14 | Programın uygulanması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
15 | Programın değerlendirilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 204 |